تاثير انواع کودهاي آلی

نحوه کوددهی گل همیشه بهار

آخرین مقالات

نحوه کوددهی گل همیشه بهار 

در این مقاله نحوه کوددهی گل همیشه بهار را بیان خواهیم کرد.  گل همیشه بهاربا کوددهی مناسب بهتر  بهتر رشد کرده و شکوفا می شود. بنابراین کوددهی مناسب و صحیح در تمام گلهای زینتی و آپارتمانی نیز اهمیت بسیاری دارد. 

کود دهی گلهای همیشه بهار با کود ارگانیک

گل همیشه بهار تقاضای کوددهی زیادی  ندارد، اما کوددهی آن هنگام کاشت با یک  ارگانیک مانند کود NPK 5-10-5 مناسب می باشد. در صورتی که علائم  کمبود مواد مغذی را در این گل مشاهده کردید، قبل از گلدهی کود بیشتری استفاده کنید، اما بهتر است  از کود دهی بیش از حد خودداری شود.

تاثير انواع کودهاي آلی

کودهای سه بیست مواد مغذی لازم را در اختیار گل همیشه بهار قرار می دهند.

کودهای سه بیست مواد مغذی لازم را در غلظت های بالاتر ریز مغذی ها در اختیار گل همیشه بهار  قرار می دهند. کودهای سه بیست باعث رشد برگ و گلدهی گل همیشه بهار می شوند و رشد ریشه را تقویت می کنند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

ریز مغذی در گل همیشه بهار برای جذب سایر مواد مغذی  ضروری است.

ریز مغذی ها فواید قابل توجهی برای گل همیشه بهار دارند، اما به مقادیر کمتری نسبت به درشت مغذی ها نیاز دارند. ریز مغذی ها  نقش های حیاتی در این گلها ایفا می کنند که عبارتند از:

کلسیم : برای تشکیل دیواره سلولی و بهبود جذب سایر مواد مغذی
منیزیم: یک جزء ضروری کلروفیل است که به گیاهان در تولید  مواد مغذی کمک می کند. همچنین به عنوان یک حامل فسفر در گیاهان عمل می کند.
گوگرد:در فتوسنتز مهم است و برای سنتز اسیدهای آمینه و پروتئین های خاص مورد نیاز است.

افزودن کمپوست برای تامین ریز مغذی ها اهمیت دارد.

با وجود اینکه  ریز مغذی ها کمتر از 1 درصد وزن خشک گیاه را تشکیل می دهند، اما برای سلامت گل همیشه بهار اهمیت دارند. ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه خاک شما دارای ریز مغذی های کافی است، افزودن کمپوست ارگانیک است، اما در صورت نیاز کودهای ریز مغذی خاص نیز باید در دسترس گیاه قرار گیرد.

تاثير انواع کودهاي آلی

کاربرد کودهای مختلف در گل همیشه بهار

کود مایع – معمولاً در آب رقیق می شود و هنگام آبیاری گیاهان گل همیشه بهار استفاده می شود.کودهای  پودری  معمولاً قبل از آبیاری روی خاک پاشیده می شود اما می تواند در آب نیز رقیق شود. کود دانه ای – اغلب به صورت  آهسته رهش در صورت نیاز در خاک مصرف می شوند. آنها به مواد مغذی اجازه می دهند تا در مدت زمان طولانی تری در زمان استفاده از آب به داخل خاک نفوذ کنند.

علائم کمبود مواد مغذی در گل همیشه بهار

ایجاد شاخ و برگ رشته ای
برگ های پیچ خورده یا بد شکل
برگ های زرد یا لکه های قهوه ای و زرد روی برگ ها

در مورد کود فسفر بالا بیشتر بدانیم 

 

گل همیشه بهار در طول فصل رشد به کود زیادی نیاز ندارد.

گل همیشه بهار شمادر طول فصل به کودزیاد ی  نیاز ندارد. در صورت نیاز  یک دوز کود دانه ای را  قبل یا بعد از شروع گلدهی استفاده کنید. گل همیشه بهار خود را با کودهای حاوی نیتروژن زیاد تغذیه کنید ، زیرا باعث رشد شاخ و برگ های سرسبز روی گل ها می شود.

مزایای کودهای آلی در گل همیشه بهار 

دو فایده مهم کود های آلی  در گل همیشه بهار عبارتند از:

 بهبود بخشیدن به خواص فیزیکی و شیمیایی خاک

تامین مواد مغذی خاک٬ گیاهان و جانداران درون خاک

نحوه کوددهی گل همیشه بهار

  در هنگام کاشت کود را  به خوب  با خاک مخلوط کنید و از تماس مستقیم با ریشه خودداری کنید. اگر کود مستقیماً با ریشه ها تماس پیدا کند، ممکن است آنها را بسوزاند و آسیب شدیدی به آنها وارد کند.هنگام استفاده  از کود در اواخر فصل، بسته به محصول انتخابی خود، کود را در اطراف خط قطره پخش کنید یا در آب رقیق کنید. اگر احتمال روان آب وجود دارد،  کود را به آرامی در خاک مصرف کنید.

بنابراین  شما کشاورز و تولید کننده گرامی چنانچه در مورد زمان و نحوه کوددهی سوالاتی داشتید می توانید با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید .

 

اشتراک گذاری