کشت درختان مرکبات

تاثیرات عصاره جلبک دریایی در درشتی مرکبات

آخرین مقالات

تاثیرات عصاره جلبک دریایی در درشتی مرکبات

کود جلبک دریایی دارای مواد معدنی و مغذی زیادی می باشد که در تقویت ریشه و برگهای درختان مرکبات موثر است. همچنین این کود در بهبود خاکدانه های خاک و تولید محصول با کیفیت موثر است. در این مقاله در مورد تاثیرات جلبک دریایی در درشتی میوه مرکبات با ما همراه باشید.

روش مصرف کود جلبک دریایی برای درختان مرکبات

کود جلبک دریایی را می توان  به روش محلول پاشی، چال کود، پخش سطحی  و آبیاری استفاده کرد. در روش محلول پاشی باید کود را با آب مخلوط  کنید و در بخش های مختلف درخت استفاده  کنید.در روش  چال کود در فاصله مناسبی از درخت یک حفره به عمق 15 تا 25 سانتی متر حفر نمایید. بعد از آن کود جلبک دریایی را داخل آن ریخته و روی آن را با خاک بپوشانید. سپس به خوبی آبیاری نمایید . در روش پخش سطحی کود جلبک دریایی به صورت پودری بر سطح خاک و کنار پایه درختان بریزید، با گذشت زمان کود با خاک مخلوط  می شود . چون در این صورت به ریشه گیاه آسیب وارد می شود.

کشت درختان مرکبات

بهترین زمان کوددهی درخت مرکبات قبل گلدهی است.

بهترین زمان کوددهی درختان مرکبات  قبل از رشد و گلدهی درختان می باشد. در زمان گلدهی مرکبات به کوددهی حساس هستند امکان ریزش گلها وجود دارد.

در مورد کودهای جلبک دریایی بیشتر بدانیم 

مقدار مصرف کود جلبک دریایی برای درختان میوه

کود جلبک دریایی را از 2 الی 3 کیلوگرم برای تغذیه کردن درختان مرکبات در هر هکتار زمین استفاده نمایید. در صورت مخلوط این کود با سایر کودها حتما با کارشناسان متخصص استفاده نمایید.از آن جایی که کود جلبک دریایی بسیار غلیظ است بایستی زمان کود دادن آن را با میزان مناسبی آب مخلوط  تا ریشه درخت از بین نرود.

کود جلبک دریایی شوری خاک درختان مرکبات را از بین می برد.

اگر خاک زمین‌ کاشت درختان مرکبات شور باشد یا دچار شوری شده باشد بهتر است از کود جلبک دریایی استفاده نمایید تا شوری خاک متعادل شود. درختان  مرکبات در زمین­‌های شور نمی توانند رشد مطلوبی داشته باشند. بهتر است بیش از اندازه به  درختان  کود ندهید چون کیفیت میوه های تولیدی کاهش می یابد.

سخن پایانی

بهتر است آزمایش خاک را قبل از انجام کار کود دادن انجام دهید، سپس کوددهی را انجام دهید.کود جلبک دریایی رشد و نمو درختان مرکبات را به چند برابر افزایش می دهند. همچنین این کوددرختان مرکبات را در مقابل سرما و گرما، آفات و سایر  صدمات محیطی محافظت می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کود جلبک دریایی شوک با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری