تاثیر اسید هیومیک بر زعفران

تاثیر اسید هیومیک بر زعفران

آخرین مقالات

تاثیر اسید هیومیک بر زعفران

اسید هیومیک، فراهمی زیستی مواد مغذی خاک را افزایش می‎ دهد. اکسیداسیون طبیعی آن باعث ایجاد بار منفی خالص می‎ شود که یون‎های مثبت را جذب کرده و به آنها متصل می ‎‌شود. این پدیده که به عنوان ظرفیت تبادل کاتیونی شناخته می‎‌ شود، باعث می‎‌ شود مواد مغذی گیاهی دارای بار مثبت مانند منیزیم، کلسیم و آهن را از خاک استخراج کند تا به اسیدهای هیومیک متصل شوند.

زعفران به عنوان طلای سرخ و از ادویه های گران قیمت به شمار می آید. در پاییز شکوفا می‌‎ شود. شما می‌ ‎توانید کلاله ها را برای تولید زعفران خود جمع آوری کنید.

فواید اسید هیومیک برای زعفران

ایجاد عملکرد بهینه و پتانسیل کیفی زعفران

مدیریت حاصلخیزی خاک

 افزایش مواد آلی خاک و  تقویت جوامع میکروبی

حفظ تنوع زیستی و افزایش کارایی نهاده های کشاورزی

اسید هیومیک در دسترس بودن مواد مغذی را برای زعفران افزایش می دهد.

کودهای آلی، مانند کودهای اسید هیومیک  حاصلخیزی خاک ، افزایش جمعیت میکروبی خاک  با حفظ محیط‌زیست و  بهره‌وری کشاورزی را باعث می شوند. همچنین این کودها برای بهبود وضعیت تغذیه گیاه و خواص خاک استفاده می شوند و با  بهبود ترسیب کربن خاک، PH متعادل و  حفظ کاتیون-آنیون بالاتر  در دسترس بودن ریز مغذی‌هاراافزایش می دهند. تاثیر اسید هیومیک بر زعفران

در مورد کودهای جلبک دریایی بیشتر بدانیم 

زمان کوددهی زعفران با کودهای اسید هیومیک

بهتر است به کلاله و گلبرگ های زعفران کود را اضافه کنید، به این ترتیب مواد مغذی در طول رشد رویشی به شاخ و برگ گیاه می رسد. زعفران را می توان دو بار در طول رشد خود کوددهی کرد.  یک بار در پاییز که در حال رشد ریشه های جدید است و سپس در اوایل بهار که برگ های جدید شروع به رشد می کنند. بهتر است قبل از زرد شدن شاخ و برگ کوددهی را متوقف کنید.

نحوه کوددهی زعفران با اسید هیومیک

کود اسید هیومیک برای عملکرد بهتر در زعفران بهتر است به صورت  محلول در آب استفاده شود، برای این منظور، می توان کود اسید هیومیک را  به صورت گرانول استفاده کنید، مراقب باشید که کود در تماس مستقیم با بنه زعفران قرار نگیرد، چون  باعث پوسیدگی می شود. اگر کود اسید هیومیک روی سطح خاک استفاده شود، بعد مصرف آبیاری کنید.

 فواید اسید هیومیک برای سلامتی گیاهان و خاک بسیار فراوان می باشد، از جمله اینکه اسید هیومیک شوک ارگانیک و طبیعی است که بر عملکرد و تولید زعفران تاثیر بسیاری دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری