تاثیر اسید هیومیک بر لوبیا

تاثیر اسید هیومیک بر رشد لوبیا

آخرین مقالات

تاثیر اسید هیومیک بر رشد لوبیا

لوبیا از  حبوباتی است  که در سراسر جهان کشت می شود، این حبوبات یک محصول مهم صادراتی در چین است، که در آن منطقه کاشته می شود. اسید هیومیک از جمله کودهای ارگانیک قابل استفاده در کشت انواع لوبیا می باشد که علاوه بر موثر بودن بر  حاصلخیزی خاک، کیفیت رشد لوبیا را نیز افزایش می دهد.

اسید هیومیک باعث ایجاد عملکرد مناسب در لوبیا می شود.

اسید هیومیک باعث افزایش جذب مواد مغذی، رشد لوبیا  و عملکرد مناسب آن می شود. در مراحل رشد اولیه گیاه مقدار اسید هیومیک افزایش می یابد که این امر  باعث رشد رویشی گیاه و  بازدهی بالایی در گیاه می شود.

اسید هیومیک خشکسالی در لوبیا را کاهش می دهد.

اسید هیومیک علاوه بر رشد گیاه در جذب  جذب آب و مواد مغذی تأثیر می گذارد، در نتیجه باعث کاهش خشکسالی و بهبود عملکرد لوبیامی شود. همچنین باعث تنظیم غلظت اسمزی سلول و افزایش نگهداری آب در سلول می شود. سرعت فتوسنتز و تولید زیست توده را افزایش می دهد و عملکرد گیاه لوبیا را بالا می برد.

فواید اسید هیومیک برای لوبیا

اسید هیومیک با بهبود عملکرد آنزیم در لوبیا باعث می شود که فعالیت های مهم مانند تقسیم سلول، تنظیم هورمون و تولید انرژی  بهتر انجام شود. اسیدهای هیومیک همچنین باعث رشد و سلامت میکروب های مفید خاک می شود که این میکروارگانیسم ها  تشکیل هورمون های گیاهی را تحریک  و در دسترس بودن مواد مغذی را افزایش می دهند و از گیاه در برابر آفات و بیماری ها محافظت می کنند.

در مورد کود هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

اسید هیومیک  باعث تسریع جوانه زنی لوبیا می شود.

اسید  هیومیک  ریشه زایی و جوانه زنی بذرها را افزایش می دهد که این امر باعث تحریک تولید هورمون های گیاهی و تسریع   جوانه زنی و رشد ریشه می شود.

افزایش هوادهی خاک در لوبیا از مزایای مفید اسید هیومیک است.

اسید هیومیک  به عنوان نرم کننده های خاک در لوبیا عمل می کند،  زیرا ساختار و عملکرد خاک را بهبود می بخشد. همچنین این کود  تجمع  ذرات خاک را افزایش می دهد، همچنین این کود باعث می شود که ذرات خاک به هم پیوسته و هوادهی و زهکشی خاک افزایش یابد.

اسید هیومیک مواد آلی خاک را افزایش می دهد.

اسید هیومیک  میزان ماده آلی خاک  لوبیا را افزایش می دهد که این امر باعث افزایش ظرفیت نگهداری آب و مواد مغذی می شود. با افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک، رشد ریشه نیز افزایش می یابد و ریشه گیاهان عمیق تر می شود، به این ترتیب  جذب بهتر مواد مغذی و آب در گیاه صورت می گیرد.

نتیجه گیری:

کشاورزان و باغداران  عزیز جهت استفاده از این کود مغذی و کامل با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری