محلول پاشی اسید هیومیک

تأثیر اسید هیومیک بر روی انواع گیاهان

آخرین مقالات

تأثیر اسید هیومیک بر روی انواع گیاهان

اسید هیومیک یک ترکیب ارگانیک است که از طریق حیات زیستی به دست می آید و باعث بهبود کیفیت انواع  گیاهان مختلف می شود. اغلب باغداران و کشاورزان با استفاده از این کود و تاثیر اسید هیومیک بر کیفیت سطح خاک و محصولات با کیفیت تولید خواهند کرد.

اسید هیومیک سیستم ریشه گیاهان را  برای برداشت عالی  توسعه می دهد.

اسید هیومیک با برطرف کردن نیازهای معدنی خاک، شرایط عالی تری برای رشد  گیاهان  و درختان به وجود می آورد و جزو رایج ترین مواد اصلاح کننده خاک به حساب می آید. اسید هیومیک با بهبود سیستم ریشه انواع  گیاهان  و درختان میوه  آنها را قادر می سازد از منابع مغذی موجود در خاک به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

اسید هیومیک گیاهان را از خفگی نجات می دهد

اسید هیومیک با مصرف منظم و اصولی در خاک گیاهان را از خفگی نجات می دهد، زیرا تنفس سلولی را در آنها تنظیم می کند.

اسید هیومیک - تاثیر اسید هیومیک

ترکیبات اسید هیومیک برای افزایش گلدهی گیاهان ضروری است .

اسید هیومیک  یک ترکیب پایدار است و شامل عناصر مفید و ضروری برای رشد گل و گیاهان و میزان افزایش گلدهی در گیاهان است. اسید هیومیک همچنین  حاوی املاح مفیدی همچون؛ کلسیم، منیزیم، نیتروژن، فسفر، پروتئین، روی و… است که موجب شادابی گیاهان می شود.

اسید هیومیک باکتری های مضر خاک را کاهش و باکتری مفید را افزایش می دهد.

اسید هیومیک  با اثرات فوق العاده خود در خاک، فعالیت باکتری‌ های مضر را کاهش و تعداد باکتری های مفید را افزایش می ‌دهد و این باکتری های مفید در سطح خاک ماده ‌ای را ترشح می کنند که از بروز انواع بیماری و قارچ در گیاهان جلوگیری می شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 اسید هیومیک  مایع بهترین نوع برای مصرف انواع گیاهان است. 

اسیدهیومیک در  انواع مختلف  مایع، گرانولی و پودری وجود دارد که بهترین نوع برای مصرف  در بین انواع گیاهان اسید هیومیک مایع است، زیرا جذب سریع در گیاهان دارد و موثر تر است. می توانید اسید هیومیک را با آب به طور  مناسب حل کنید و به راحتی آن  در خاک استفاده کنید.

مقدار مصرف تاثیر اسید هیومیک برای گیاهان مختلف

میزان مصرف اسید هیومیکبا توجه به نوع محصولات، گل، گیاه و درختان متفاوت است. معمولا بهترین زمان برای استفاده از این کود ارگانیک برای انواع گیاهان هر 2 ماه 1 ‌بار است و اگر بیش این اندازه از کود استفاده کنید، ممکن است نتیجه مطلوب را به دست نیاورید.

مصرف اسید هیومیک در خاکهای شور تاثیر منفی شوری خاک را کاهش می دهد.

استفاده و تاثیر اسید هیومیک در مناطق جنوبی ایران که بیشتر خاکهای آن خاک شورهستند  بسیار توصیه می شود زیرا این کود نقش بسیار زیادی در اصلاح خاک و تغذیه گیاهان دارد و موجب می شود شوری خاک تأثیر منفی بر محصولات نداشته باشد. میزان مصرف صحیح و مناسب اسید هیومیک به سن گیاه، نوع محصول، شدت کمبود مواد مفید معدنی و محل قرارگیری آن ها بستگی دارد.

در پایان

اسید هیومیک نوعی کود آلی است که با عملکرد ویژه خود می تواند تأثیرات مثبتی را بر روی انواع گل و گیاهان به جای بگذارد و می توانید با خیال راحت، از آن برای بهبود هر نوع خاکی استفاده کنید.اما فراموش نکنید که مصرف نادرست و بیش از اندازه هیومیک اسید؛ می تواند اثرات مفید آن رااز بین ببرد. شما کشاورز و باغدار محترم می توانید جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان کشاورزی ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری