تاثیر کود اسید هیومیک بر انار

تاثیر کود اسید هیومیک بر انار

آخرین مقالات

تاثیر اسید هیومیک بر انار

اسید هیومیک یک ماده طبیعی و ارگانیک است که دارای مزایای زیادی برای درختان  میوه می باشد. اسید هیومیک  منبع غنی از هوموس است، که ترکیبات  سازنده آن  را تأمین می‎کند.  خاک دارای هوموس یک قهوه ای  و غنی از ترکیبات مغذی است، هوموس بعضی از خاک ها بیشتر از بقیه است. مانند همه درختان انار نیز به مقدار زیادی کود ارگانیک احتیاج دارند و در  خاک اسیدی رشد می کند.

اسید هیومیک کیفیت میوه انار را افزایش می دهد.

اسید هیومیک به رشد و نمو گیاهان کمک می‎کند و می‎تواند کمیت و کیفیت  درختان میوه  و انار  را بهبود و افزایش دهد. کود متعادلی که حاوی نیتروژن می باشد و هر آنچه درخت شما  برای رشد لازم دارد، را تأمین می کندو به بهبود رشد آن  کمک زیادی خواهد کرد.

فواید کوداسید هیومیک برای درختان انار

کودهای آلی اسید هیومیک  جایگزین مناسبی برای کودهای شیمیایی هستند، زیرا به بهبود محیط و خاکی که گیاهان شما در آن رشد می کنند کمک می کنند. کود آلی همچنین  برای محیط زیست مفید به اکوسیستم آسیب نمی رساند.  این کودها همچنین زیست تخریب ناپذیر هستند، زمین یا منابع آبی را آلوده نمی کنند. محصولات ارگانیک با افزودن به منابع آب یا خاک به سرعت و به راحتی به عناصر طبیعی مانند دی اکسید کربن تجزیه می شوند.

کود اسید هیومیک ساختار خاک را بهبود می بخشد.

کودها مواد مغذی هستند که برای بهبود رشد گیاهان به خاک اضافه می شوند. آنها مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را برای رشد سالم خود فراهم می کنند. کودهای اسید هیومیک  از ترکیبات آلی و طبیعی تهیه می شوند  که  به بهبود ساختار خاک و افزایش تولید محصول با ترویج رشد گیاه کمک می کنند و درختان انار  را از ابتلا به بیماری ها، حشرات و علف های هرز محافظت می کنند.

نحوه مصرف کود اسید هیومیک برای درختان انار

چنانچه درختان شما  رشد کندی دارند، باید  مقدار مناسب کود مورد نیاز  درختانانار استفاده شود. کود اسید هیومیک  که به مقدار لازم دو بار در سالاستفاده شود، در زمان استفاده کود، زیاده روی نکنید.

تاثیر کود اسید هیومیک بر انار

در مورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

تاثیر اسید هیومیک روی درختان انار

یکی از تاثیرات  اسید هیومیک بر درختان  انار  تامین مناسب غذای ریشه است که گیاه می تواند برای رشد بهتر از آن استفاده کند. همچنین این کود باعث ترمیم سلول‎های آسیب دیده  که به کربوهیدرات، پروتئین، آب و مواد معدنی نیاز دارند.  اسید هیومیک به مواد مغذی گیاه در خاک متصل شده و آنها را به مناطق تخلیه اطراف ریشه منتقل می کند، به همین دلیل است که نقش آن بسیار قابل توجه است.

نتیجه گیری:

اسیدهای هیومیک از ترکیبات  قهوه ای تا سیاه،تشکیل شده است که  که برای خاک‎های سالم ضروری هستند. این کودهای طبیعی  می‏توانند به عنوان فتوسنتز کننده عمل کنند، ظرفیت نگهداری آب را افزایش می دهند و به عنوان محرک رشد گیاه عمل می‎کنند و آلاینده های سمی را از بین می‎برند.

اشتراک گذاری