تاثیر کود شوک 10X بر روی پتوس

تاثیر کود شوک 10X بر روی پتوس

آخرین مقالات

تاثیر کود شوک ده ایکس  بر روی پتوس

پتوس یکی از گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا و مقاوم است که روش  نگهداری راحتی دارد، امروزه افراد زیادی در منازل خود از آن استفاده می کنند. این گیاه برای رشد ایده‌آل به مواد مغذی نیاز دارد و شما باید از کودهای غنی همچون کود ده ایکس  برای تغذیه آن استفاده کنید. کود شوک ده  ایکس یکی از  مفیدترین کودهایی است که به‌ صورت مایع تولید می‌شود و غلظت بسیار بالایی دارد.

چرا گیاهان پتوس به کودهای ده ایکس نیاز دارند

گیاهان پتوس مانند همه گیاهان، انرژی خود را از نور خورشید دریافت می کنند، اما مواد مغذی خود را از طریق خاک مصرف می کند کودهای ده ایکس شوک دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز گیاهان است که با مصرف آن در پتوس ضمن تامین نواد مغذی ، رشد برگ های آن نیز افزایش می یابد.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

تاثیر کود شوک 10X بر روی پتوس

فواید کودهای ده ایکس برای گیاهان پتوس

از بین بردن بیماری‌ها و آفات

اگر شرایط مناسب برای رشد پتوس وجود نداشته باشد،  گیاه خیلی سریع‌تر در معرض حمله آفات قرار می‌گیرد و ممکن است از بین برود.اما استفاده از کودهای ده ایکس باعث از بین رفتن آفات پتوس و کیفیت رشد آن می شود.

جلوگیری از یخ‌زدگی گیاه

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند سلامت گیاه پتوس را به خطر می اندازد، یخ‌زدگی است. این مشکل اغلب به‌ خاطر تفاوت زیاد بین دمای روز و شب یا کم بودن رطوبت لازم ایجاد می‌شود. کود ده ایکس  می‌تواند مقاومت ریشه گیاه را افزایش دهد و جلوی یخ‌زدگی آن را بگیرد.

افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک

با مصرف کود ده ایکس بر روی پتوس  هر چند وقت یک بار از طریق خاک ظرفیت نگهداری آب خاک افزایش می یابد. گیاه پتوس برای رشد مناسب به آب نسبتاً زیادی احتیاج دارد و اگر آن را به‌ موقع سیراب نکنید، ممکن است آسیب ببیند و شادابی خود را از دست بدهد.

 

اصلاح ساختار خاک گلدان

با کمک کود کامل 10X می‌توانید ساختار خاک گلدان خود را به‌ خوبی اصلاح نمایید و تمام مواد شیمیایی که در آن وجود دارد را از بین ببرید. با انجام این کار یک بستر عالی‌ برای رشد ریشه فراهم می‌شود و گیاه بهتر موادغذایی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

افزایش مقاومت گیاه

این کود مفید با عملکرد متفاوتی که بر روی گیاه پتوس دارد، می‌تواند مقاومت آن را به شکل مؤثری افزایش دهد .

نحوه کوددهی پتوس با استفاده از کود شوک ده ایکس 

گیاه پتوس را می‌توانید به دو  روش محلول پاشی و آبیاری تغذیه کنید. در روش محلول پاشی کافی است ابتدا کودتان را با مقدار مناسبی از آب مخلوط  و سپس استفاده کنید.  کود ده  ایکس در روش آبیاری هم باید قبل از هر چیزی با آب ترکیب شود. بعد از آماده کردن کود، می‌توانید به‌ صورت مستقیم آن را به خاک گلدان اضافه کنید تا از طریق ریشه جذب گیاه شود .

تاثیر کود شوک 10X بر روی پتوس

سخن پایانی

توجه داشته باشید تاثیر کود شوک 10X بر روی پتوس زمانی بسیار عالی خواهد بود که از آن به طور مرتب و برنامه ریزی شده استفاده کنید. بنابراین به جای خرید کودهای شیمیایی مضر، این کود فوق العاده عالی را برای گیاه پتوس تهیه کنید.

اشتراک گذاری