مخلوط کودهای معدنی - تاثیر کود معدنی بر خاک

تاثیر کود معدنی بر خاک

آخرین مقالات

تاثیر کود معدنی بر خاک

تاثیر کود معدنی بر خاک با وجود املاح، مواد معدنی و کربن ‌دی‌ اکسید تأثیر عمده در ساختار خاک دارند. کشاورزان  عمدتاً از کود معدنی و یا شیمیایی برای تغذیه و رشد بیشتر گیاه کاشته شده استفاده می‌کنند.  اگر خاک غنی هم باشد باز هم با هر بار کاشت و برداشت محصول این عناصر از خاک خارج شده و ساختار خاک  تضعیف خاک می‌شود، اینجاست کهاز استفاده و تأثیر کود معدنی بر خاک  ضرورت دارد.

کود معدنی در گونی - تاثیر کود معدنی بر خاک

کودهای معدنی خطرات زیست محیطی را کاهش می دهند.

کودهای معدنی خطرات زیست محیطی را کاهش می دهند،  ساختار خاک تضعیف شده را احیا می کنند و تمام مواد مغذی مورد نیاز گیاه تامین می کند. کود‌های معدنی  زیر گروه کود‌های طبیعی هستند و از  سنگ‌های کانی با درصد خلوص بالا تهیه می‌شود.

فواید مصرف کودهای معدنی 

افزایش مقدار املاح در خاک

کاهش فرسایش خاک

جذب سریع در گیاهان

اصلاح شوری خاک

کود معدنی هیومیک اسید نیاز گیاهان به کودهای دیگر را کاهش می دهد.

در صورت مصرف کود معدنی مانند هیومیک اسید که درصد خلوص بالا و جذب سریع دارند،  نیاز به استفاده از کود شیمیایی تا حد بسیار زیادی کاهش می‌ دهد.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

انواع کود معدنی

از مهم‌ترین  امواع کودهای معدنی آن‌ها می‌توان به سه گروه اصلی: کودهای معدنی نیتروژن، کودهای معدنی پتاس و کودهای معدنی فسفر اشاره کرد. کودهای معدنی به‌ صورت ترکیبات کمپلکس مخلوط کانی‌های غیر آلی و مواد آلی در بسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. وزن این بسته‌ها و مقدار مصرفی را باید با توجه میزان ضعیف بودن خاک، حجم خاک ر مورد استفاده قرار  می گیرد.

کود معدنی های معدنی را به صورت خشک یا مایع استفاده می کنند. 

کودهای معدنی را می‌توان خشک و یا مایع  یا محلول  در آب مورد استفاده قرار داد. کود معدنی اسید هیومیک به صورت پودری و مایع وجود دارد. کود دهی کودهای معدنی به ‌دقت و حساسیت بالایی نیاز دارد و بدون داشتن آگاهی لازم نتیجه‌ مطلوب بدست نمی آید.

کودهای معدنی از مواد گیاهی و فضولات حیوانی تشکیل شده است.

کودهای آلی از مواد گیاهی، فضولات حیوانی، فاضلاب و ضایعات مواد غذایی، عموماً به شکل کود حیوانی، کود سبز و جامدات زیستی تشکیل شده است. کودهای آلی مواد مغذی ضروری مورد نیاز محصولات کشاورزی را فراهم می کنند، که معمولاً دارای طیف گسترده ای در غلظت های پایین هستند. آنها همچنین نقش مهمی در بهبود سلامت خاک دارند

کودهای  معدنی باعث  اصلاح و جذب سریع مواد مغذی می شوند

کودهای معدنی باعث  اصلاح و جذب سریع مواد مغذی می شوند. برای در دسترس قرار گرفتن  مواد مغذی در کودهای معدنی آلی می توان  از «کودهای آهسته رهش» که به تدریج تجزیه می شوند تا مواد مغذی را  در دسترس گیاه قرار دهند. کودهای آهسته رهش به طور فیزیکی در یک پوشش محافظ قرار دارند مانند کودهای پوشش داده شده با پلیمر) و  «کودهای تثبیت کننده  چرخه نیتروژن در خاک.  همه این کودها باعث  افزایش رهاسازی مواد مغذی کودهای معدنی برای مطابقت بهتر با نیازهای محصولات می باشد.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

در پایان 

استفاده از کودهای معدنی به دلیل طبیعی و ارگانیک بودن باعث می‌شود تا محصولات  از سلامت کامل برخوردار باشند و بهتر به بار بنشینند. پس اگر قصد دارید محصولات سالم و خوبی پرورش دهید توصیه ما این است که حتما از اثر کودهای معدنی در خاک و کودهای غنی معدنی برای محصولات خود استفاده کنید.

کودهای ارگانیک و طبیعی شوک نمونه بارزی از کودهای معدنی هستند. این کودها نه تنها ترکیبات گیاهی و مغذی دارند بلکه با حذب سریع در محصولات کشاورزی خطر آبشویی را کاهش می دهند. شما کشاورز و تولید کننده عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکو در تماس باشید.

اشتراک گذاری