ترکیب هیومیک اسید با فسفر

ترکیب هیومیک اسید با فسفر

آخرین مقالات

ترکیب هیومیک اسید با فسفر

ترکیب اسید هیومیک  با فسفر می‌تواند باعث رشد بهتر و در نتیجه بالا بردن عملکرد گیاه شود. امروزه  انواع کود (شیمیایی، حیوانی، گیاهی و …) برای افزایش بازدهی خاک و در نتیجه رویش هر چه بیشتر گیاه به طور گسترده‌ای استفاده می‌گردد. کود های شیمیایی  موجب ارتقاء کیفیت خاک، بالا بردن میزان محصول و بالا بردن میزان کیفیت محصول تولید شده می‌گردد، اما در کنار این مزایا، کود شیمیایی دارای معایبی از جمله تغییر میزان اسیدیته خاک می شوند.

ترکیب اسید هیومیک و فسفر باعث افزایش تولید و بهبود کیفیت خاک می شود.

امروزه بیشتر از ترکیبات آلی و طبیعی برای تقویت خاک به منظور رشد هر چه بهتر گیاه استفاده می‌شود. اسید هیومیک یک ترکیب آلی است که در نهایت منجر به افزایش تولید و بهبود کیفیت خاک می‌شوند.ترکیبات هیومیک اسید  در واقع حاصل بقایای تجزیه شده مواد ارگانیک از اعماق زمین هستندکه این نوع مواد دارای ترکیبات غنی از گیاهان و حتی جانداران هستند

ترکیب هیومیک اسید با فسفر

 

ترکیب اسید هیومیک با فسفر تکثیر و تولید میکروارگانیسم های خاک را افزایش می دهد.

بالا بردن میزان محصول: یکی از مهمترین دلیل استفاده از کودهای اسید هیومیک با ترکیب فسفر است،  اسید هیومیک به دلیل تحریک نمودن آنزیم‌های موجود در خاک به خوبی توانسته نقش خود را در افزایش بازدهی محصول ایفا نماید. این ماده با تولید و تکثیر میکروارگانیزم‌های مطلوب در خاک موجب تقویت هر چه بهتر خاک می‌شود.

در مورد زمان مصرف هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

ترکیب اسید هیومیک و فسفر عملکرد ریشه را برای جذب مواد غذایی افزایش می دهد.

ترکیب اسید هیومیک و فسفر به علت طبیعی بودن در خاک باعث می شود تا عملکرد ریشه برای جذب هر چه بیشتر آب و مواد غذایی از خاک تقویت شود. که این امر می‌تواند موجب به وجود آمدن محصولات با کیفیت‌تری شود.

اسید هیومیک و فسفر در شرایط کم آبی بافت خاک را مقاوم می کند.

بالا بردن ظرفیت خاک در نگهداری رطوبت از دیگر ویژگی مهم اسید هیومیک است زیرا ترکیب این محصول با فسفر در  بالا بردن ظرفیت خاک به منظور نگهداری رطوبت مفید می‌باشد. این امر علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب با مقاومت بافت خاک در شرایط کم آبی همراه خواهد شد.

فواید مصرف اسید هیومیک با ترکیب فسفات

  • کمک به جذب مواد غذایی بیشتر
  • بهبود بافت خاک
  • تحریک میکروارگانیزم‌ها
  • حذف نمودن مواد سمی ناشی از مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی از خاک
  • تنظیم میزان اسیدیته خاک
  • بالا بردن میزان مقاومت گیاه در برابر آفات و بیماری
  • افزایش جذب آهن و کمک به حذف کلروز
  • بالا بردن مقاومت گیاه در برابر شوری و کم آب

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 ترکیب هیومیک اسید و  فسفر  خمیدگی گیاه را کاهش می دهد.

مصرف هیومیک اسید موجب افزایش و دوام هر چه بیشتر گلدهی می‌گردد که احتمالا دلیل این کار، نیز جمع شدن کلسیم در برگ و ساقه است. این ماده آلی با افزایش میزان کلسیم در برگ و ساقه موجب افزایش هر چه بیشتر عمر گیاه و کاهش خمودگی می‌گردد.

ترکیب هیومیک اسید با فسفر

 

سخن پایانی

فسفر یک عنصر ضروری برای برای تمام موجودات به حساب می‌آید، این عنصر در گیاه موجب تقویت رشد ریشه و ساقه می شود. در  حالی که هیومیک اسید وقتی با فسفر ترکیب می‌شود ثبیت و دسترسی آن در گیاهان چندین  برابر می‌ شود  به همین دلیل است که ترکیب هیومیک اسید با فسفر موجب رشد و بهبود بازدهی محصول در گیاه می‌شود.تولید کننده محترم می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول ارگانیک با شماره درج شده بالای صفحه در ارتباط باشید

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره