جابجایی درختان بزرگ

نحوه جابجایی درختان بزرگ

آخرین مقالات

نحوه جابجایی درختان بزرگ

جابجایی درختان بزرگ به اصول و شرایط خاصی نیاز دارد که باید توسط افراد با تجربه و حرفه ای در زمانی مناسب انجام شود.  انتقال و جا بجایی درختان بزرگ به زمان حمل درخت و عملیات اجرایی بستگی دارد. درختان در زمان جابجایی ممکن است دچار مشکلاتی مانند قابلیت جذب آب به خاطر از بین رفتن بسیاری از ریشه‌ها شود، بدین ترتیب ریشه‌ها به طور کامل از بین می روند.

 روش های  جابجایی درختان بزرگ

روش اول خالی کردن اطراف ریشه است. روش دوم گونی پیچ کردن درخت و در نهایت بهره گیری از ماشین آلات خاص برای جابجایی است.روش سوم جابجایی درختان بدون وارد شدن صدمات بزرگ به ریشه صورت می پذیرد. بنابراین بیشترین کاربرد  را در جابجایی درختان بزرگ دارد.

جابجایی درختان بزرگ

نحوه مراقبت پس از کاشتن درخت

 در جابجایی درختان بزرگ باید خاک‌ اطراف حفره کاشت مرطوب  باشد، چون رطوبت برای ریشه درختان اهمیت دارد و ریشه‌های جدید می توانند در نخستین فصل باروری از حفره  کاشت به خاک‌های دور تا دور  نیز گسترده شوند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 

زمان جابجایی درختان بزرگ

  بهترین زمان برای انتقال درختان بزرگ اوایل  فصل بهار است. در این زمان گیاه هنوز در خواب زمستانی است، اگر  جابجا شود می توانند تا فصل تابستان ریشه خود را تقویت کنند. اواخر تابستان و اول پاییز نیز از زمان‌های مناسب برای انتقال درختان بزرگ است.

نحوه آبیاری درختان انتقال یافته

 آبیاری باید بعد از جابجایی درختان بزرگ انجام شود. زیرا درختانی که تازه منتقل شده اند از کمبود کم یا آبیاری زیاد از بین می روند.   هنگام فصل رشد باید به طور هفتگی در اطراف ریشه را بررسی نمایید و قسمت 10 سانتی بالایی خاک را مرطوب نگه دارید. چنانچه بارندگی نباشد، هر درخت با ضخامت 8 سانتی متر به حداکثر 320 لیتر آب در یک دوره ده روزه نیاز دارد.

خاک محل انتقال درختان بزرگ

خاک مناسب باعث رشد بهتر درختان کاشته شده می شود. برای تعیین اینکه آیا گیاه برای شرایط خاک موجود شما مناسب است یا خیر، آزمایش خاک انجام دهید. pH خاک را به گونه ای تنظیم کنید که با گیاه سازگار باشد.

 

اشتراک گذاری