خاک کوکوپیت

خاک کوکوپیت

آخرین مقالات

خاک کوکوپیت

کوکوپیت از الیاف و پوسته نارگیل تهیه می شود که به عنوان بستر کاشت بای انواع گیاهان و گلهای آپارتمانی کاربرد دارد. در این مقاله سعی شده مختصری در مورد چگونگی تهیه این خاک پرخاصیت مطالبی بیان شود.

خاک کوکوپیت جاذب کننده عالی آب می باشد.

خاک کوکوپیت خاصیت جذب آب زیادی دارد. به طوری که یک کیلوگرم کوکوپیت خشک تا 15 لیتر آب در خود جذب می کند. همچنین خاصیت هوادهی و زهکشی خوبی نیز دارد.

روش تهیه خاک کوکوپیت در منزل

پوسته نارگیل را جدا و  در مکانی تمیز نگهداری کنید. به وسیله قیچی الیاف نارگیل جدا کنید و در آسیاب پودر تا ریز شود. سپس الیاف را با کمک الک از پودر کوکوپیت جدا کنید.پیت به دست آمده باید با آب شسته شود تا نمک های اضافی از بین برود.  حدود یک  در آب خیس کنید و به مدت  یک روز در نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شود.

خاک کوکوپیت از سفت شدن خاک جلوگیری می کند.

کوکوپیت باعث تهویه خاک می شود و از سفت شدن خاک جلوگیری می‌کند و  ایجاد خلل و فرج درخاک را افزایش می‌دهد.همچنین این خاک عنوان یک بستر کشت برای  گیاهانی که به خاک نیازی ندارند استفاده می  شود.

در مورد هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

خاک کوکوپیت

معایب  خاک کوکوپیت

کوکوپیت غنی از مواد غذایی نمی باشد، به همین دلیل از کوکوپیت بیشتر برای  قلمه زدن استفاده می شود.

مزایای استفاده از کوکوپیت

صرفه جویی در آب

تهویه مناسب خاک

فاقد آفات و بیماری ها

ماندگاری بالا

خاک کوکوپیت

قبل استفاده از خاک کوکوپیت موارد زیر مهم است .

کوکوپیت به دلیل اینکه  فاقد مواد مغذی می باشد قبل استفاده بهتر است مواد غذایی به خاک اضافه شود. با گذشت زمان کوکوپیت می تواند سطوح بالایی از نمک تولید کند که بر روی رشد گیاهان تأثیر می گذارد.  بهتر است از نوع کم نمک آن استفاده کنید. کوکوپیت به دلیل اینکه کاملا تخریب ناپذیر بهتر  به جای دور انداختن آن مجدا استفاده شود.

کوکوپیت خاصیت ضد قارچی بای گیاهان  دارد.

کوکوپیت به دلیل داشتن خواص ضد قارچی،  باعث مقاومت گیاهان به عوامل بیماری زا و آفات مختلف می شود. همچنین در تولید  عملکرد بالا در گیاهان موثر است.

سخن پایانی:

خاک کوکوپیت علاوه بر کمک به بهبود ساختار خاک در حفظ حاصلخیزی و تامین آب مورد نیاز گیاهان نیز نقش دارد. شما کشاورز و تولید کننده عزیز می توانید در صورت هر گونه سوال در مورد نحوه استفاده از این خاک و سفارش و خرید آنلاین کودهای برند شوک  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری