کود نیترات سدیم - خرید اینترنتی کود نیترات پتاسیم

مزایای کود نیترات پتاسیم در گیاهان

آخرین مقالات

کود نیترات پتاسیم

کود نیترات پتاسیم موضوع مقاله ای است که می‌خواهیم در این پست به آن بپردازیم؛ این که نیترات پتاسیم چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و چگونه می‌توان خرید اینترنتی کود نیترات پتاسیم را انجام داد؟ از این رو از شما دوستان گرامی می‌خواهیم تا پایان پست ما را همراهی بفرمایید.

خرید

ترکیبات کود نیترات پتاسیم

نیترات پتاسیم نوعی کود است که حامل دو ماده غذایی مهم برای گیاهان بوده و باعث افزایش عملکرد و کیفیت می شود. حاوی نیتروژن (N) و 46٪ پتاسیم (K2O) است.  تمام نیتروژن موجود در آن به شکل نیترات (NO3) است و می تواند بلافاصله توسط گیاهان جذب شود. از آنجایی که نیترات (-) دارای بار الکتریکی است، باعث مصرف  برخی مواد مغذی دیگر می شود. همچنین نیترات پتاسیم بهترین کود ترکیبی برای مخلوط کردن کودها و تهیه کود مایع است.

کود نیترات پتاسیم سبب مقاومت گیاه در برابر شوری می شود.

کود نیترات پتاسیم  سبب کیفیت محصول و افزایش مقاومت گیاه در برابر آفت، شوری و یا خشکی می‌گردد. از ویژگی این کود حلالیت بالای آن در آب است. همچنین نیترات موجود در این کود سبب رشد گیاه می شود، چرا که میزان جذب عناصر مهمی چون فسفات، کلسیم، منیزیم  و پتاسیم را افزایش می‌دهد.

نیترات پتاسیم باعث افزایش کمیت و کیفیت میوه در مرکبات می شود.

از آنجایی که کود نیترات پتاسیم حاوی سدیم و کلر نیست، می توان آن را با خیال راحت برای همه گیاهان استفاده کرد. قابل استفاده با انواع سیستم های آبیاری می باشد این محصول  کیفیت بالا را تضمین می کند. باعث افزایش کمیت و کیفیت میوه در مرکبات می شود. همچنین از ریزش میوه جلوگیری می کند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 

کمبود پتاسیم بیشتر در مناطق کشاورزی آبی و پرباران دیده می شود.

کود  پتاسیم باید به خاک های شنی که از نظر مواد آلی فقیر هستند داده شود. بیشتر در سیب زمینی، تنباکو، سبزیجات، میوه ها، مرکبات، حبوبات، ذرت، پنبه، چغندرقند و گلخانه ها استفاده می شود. اگر به مقدار کافی داده نشود، لکه های زرد یا قهوه ای مایل به قرمز روی قسمت های برگ سبز گیاهان دیده می شود.

در مورد مایع بیشتر بدانیم 

نحوه مصرف کود نیترات پتاسیم

نیترات پتاسیم کودی محلول در آب است و به طرق زیر می‌توان آن را برای گیاه مصرف نمود:

مصرف به صورت محلول پاشی: 5 تا 8 در هزار

مصرف به صورت آبیاری و سرک: 100 تا 200 کیلوگرم در هکتار

مصرف به صورت خاکی: 200 تا 300 کیلوگرم در هکتار

کود نیترات را بایستی به گونه‌ای مصرف کرد که از اطراف و زیر بذر به ترتیب به میزان 7.5 و 5 سانتی متر فاصله داشته باشد. چرا که نزدیک بودن کوددهی می‌تواند موجب نابودی بذر  و آسیب به گیاه شود.

در پایان

کود نیترات پتاسیم معمولا در بسته بندی­های متفاوتی از نظر وزن و مقدار به بازار عرضه می‌شوند؛ شما باغدار و کشاورز محترم می توانید جهت سفارش و مشاوره آنلاین با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید. کودهای مایع و ارگانیک شوک خصوصا کود نیترات پتاسیم از ترکیبات کاملا گیاهی با کارایی و عملکرد بالا تشکیل شده اند که نه تنها جذب سریع دارند بلکه در افزایش میوه دهی محصولات نیز موثر هستند.

اشتراک گذاری