کود آپارتمانی - خرید کود آپارتمانی

مزایای کود گیاهان آپارتمانی شوک

آخرین مقالات

 مزایای کود گیاهان آپارتمانی شوک

کود گیاهان آپارتمانی مایع شوک با توجه به اینکه  ترکیبات ارگانیک و گیاهی دارند بهترین انتخاب برای گیاهان آپارتمانی می باشند. این نوع کودها تمام مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را تامین می کنند. دراین مقاله به معرفی بهترین کودهای مایع آپارتمانی  و نحوه مصرف آن می پردازیم

کود های آپارتمانی مواد معدنی غنی خاک را تامین می کنند

کودهای آپارتمانی با ورود به داخل خاک مواد معدنی غنی خاک را تامین می کنند . کود گیاهان آپارتمانی برای تغذیه گیاهان گلدان داخل منزل از جمله بگونیا ، گلوکسینیا ، گل رز و … استفاده  می شوند. همچنین این کودها دارای  مواد معدنی و ویتامین های لازم برای رشد و نمو کامل گیاهان است. کود گیاهان آپارتمانی معمولا به صورت مایع  تولید می شوند.

گیاهان مواد مغذی کودهای آپارتمانی را از طریق ریشه جذب می کنند.

گیاهان مواد مغذی گیاهان آپارتمانی  را از طریق ریشه جذب می کنند،  این مناطق در نوک ریشه های واقعی قرار دارند. مواد مغذی محلول در فضای داخلی ریشه گیاهان پخش می شوند.  غلظت یون ها و مواد مغذی  در محلول خارج از گیاهان باید کمتر از داخل گیاه باشد.

ترکیبات کودهای آپارتمانی شوک کدامند

کودهای آپارتمانی شوک دارای محتوای زیاد عناصر کمیاب منیزیم ، کلسیم ،فسفر  که به  افزایش سرسبزی گیاه کمک می کند. همچنین ترکیبات نیتروژنی باعث رشد فراوان گیاه می شود. فسفر نیز باعث افزایش دوره گل دهی می شوند.  پتاسه موجود در کود گیاهان آپارتمانی باعث بهبود هوادهی و در نتیجه تغذیه گل ها می شوند ، رشد منظم آنها را تضمین می کنند .

 

در مورد کودهای مایع بیشتر بدانیم 

کودهای آپارتمانی شوک قابلیت ترکیب شدن با سایر مواد شیمیایی را دارند.

کودهای کود گیاهان آپارتمانی به خوبی قابلیت ترکیب شدن  با سایر مواد شیمیایی را دارند  و باعث بهبود خواص محلول می شوند که به دلیل استفاده از موادی که کیفیت و عملکرد را بهبود می بخشد (به ویژه پایداری بالاتر گیاه ، توزیع یکنواخت مواد مغذی و ایجاد pH مطلوب)  در اکثر محصولات کشاورزی استفاده می شوند.

نحوه استفاده از کودهای مایع آپارتمانی

کود گیاهان آپارتمانی بر میزان نفوذ مواد مغذی به گیاه تأثیر می گذارند ، که در زمان  تشخیص کمبود مواد مغذی به طور موثری مورد استفاده قرار می  گیرند. کودهای غلیظ آپارتمانی را   می توان  در دمای پایین تر (حتی تا -5 درجه سانتی گراد) در انبار نگه داری کرد .  همچنین  در هر نوع آب و هوایی از آن ها می توان  استفاده کرد و خاصیت خود را از دست  نمی دهد.

ترکیبات کودهای آپارتمانی

 انواع کودهای ماکرو و ریز مغذی مانند مخلوط کاربامید – آمونیوم (UAN) ، پتاسیم مایع ، بور ، کود نیتروژن مایع – فسفر ، کودهای مایع پیچیده و …است.

ویژگی های کود گیاهان آپارتمانی

جذب سریع در ریشه گیاهان

جبران کمبود  مواد مغذی

مقرون به صرفه بودن

نسبتا ارزان هستند

توزیع مساوی در سطح مزرعه

بدون نیاز به ترکیب فوری بر روی سطح خاک  پخش می شوند.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

بهترین زمان استفاده از کودهای آپارتمانی

بهترین زمان  استفاده  کود آپارتمانی زمانی  که به تازگی گلدان را عوض کرده اید بخاطر تنشی که ایجاد شده ممکن است برای گل مشکلاتی ایجاد کند یا هنگامی که گیاه در حال پژمرده شدن است البته که این کود مایع برای گیاهان سالم نیز مورد استفاده قرار می گیرد و عمر گیاه را طولانی تر می کند.

سخن پایانی

کود آپارتمانی برای تغذیه گیاهان اپارتمانی که در محیط داخل هستند استفاده می شود. این کود مایع متابولیسم را افزایش می دهد ، رشد سریع می کند ، باعث ایجاد گل دهی گیاه می شود ، از نوک برگ ها در برابر زردی محافظت می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  و سفارش کودهای آپارتمانی شوک با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره