خواص گوگرد برای چالکود درخت انگور

خواص گوگرد برای چالکود درخت انگور

آخرین مقالات

خواص گوگرد برای چالکود درخت انگور

گوگرد یکی از عناصر مهم در کشت محصولات کشاورزی محسوب می شود،  با افزایش میزان بهره برداری از خاک ، به مرور میزان گوگرد خاک کم می شود . در نتیجه این عنصر به صورت کود های حاوی گوگرد به خاک افزوده شود. گوگرد کمک می کند تا رشد و عملکرد گیاهان بهبود پیدا کند و این ماده توسط ریشه و حتی برگ گیاهان  قابل جذب می باشد.در باغات انگور  از گوگرد برای درمان بیماری ها و افات ، افزایش بازدهی  استفاده می کنند .رایج ترین روش های مصرف گوگرد در مزارع انگور  به صورت  چالکود است، با این روش بازدهی از درختان انگور  50 الی 60 درصد نیز افزایش می یابد.

نحوه مصرف گوگرد به صورت چالکود برای انگور

گوگرد از طریق خاک نیز قابل جذب است . خواص گوگرد برای چالکود درخت انگور به گونه ای ست که از طریق ریشه ها ، وارد درخت می شود، به صورتی که خاک تقویت شده و مواد مغذی خاک تامین می شود. کود گوگرد همچنین  از طربق ریشه ها وارد ساختار درخت می شود،  با ورود این عنصر به درون بافت گیاهی، مقاومت درخت  در برابر بیماری ها و افات افزایش می یابد. عوامل محیطی اسیب کمتری به برگ ، میوه ها و بافت گیاه وارد می کنند . در نتیجه میوه ها درشت تر و برگ ها براق تر خواهند شد .

خواص گوگرد برای چالکود درخت انگور

در مورد کودهای آهن بیشتر  بدانیم 

نقش گوگرد در درختان انگور

گوگرد منجر به افزایش جذب دیگر عناصر نیز می گردد، همچنین جذب سولفات و نیتروژن را افزایش می دهد. به این معنی که هر چقدر میزان گوگرد در محیط رشد گیاه کافی تر و غنی تر باشد ، جذب نیتروژن و سولفات نیز افزایش پیدا می کند .این دو مواد مغذی بدون حضور گوگرد به خوبی نمی توانند جذب شوند . در نتیجه با افزودن گوگرد به چالکود درخت انگور ، روند جذب این عناصر نیز بهبود پیدا می کند .

 

نحوه و زمان افزودن گوگرد به چالکود درخت انگور

برای استفاده گوگرد پودری آن را مقدار مشخص با آب مخلوط و محلول حاصل را به صورت  چالکود به درخت اضافه کنید. استفاده گوگرد به صورت چالکود معمولا در اوایل بهار صورت می گیرد . در این زمان ، اولین برگ های سبز و تازه جوانه زده درخت رشد می کنند که منجر به تقویت گیاه تا پایان برگ ریزی خود در زمستان می شود.

 

اشتراک گذاری