درخت عناب

درخت عناب

آخرین مقالات

درخت عناب

درخت عناب بومی چین است که با نام‌های مختلفی مانند خرمای چینی، خرمای سرخ و سنجد گرم شناخته می‌شود. در بیشتر مناطق رشد می‌کند، میوه‌ای کوچک و خرما مانند با هسته سخت که طعم شیرینی داردبه روش‌های مختلف از طریق بذر، قلمه و کاشت تکثیر می‌شود و به صورت درختچه‌ای کوتاه رشد می‌کند. گل‌های این گیاه کوچک و دارای 5 گلبرگ سفید مایل به سبز و شاخه های خاردار است. میوه این گیاه در هنگام رسیدن به رنگ قهوه‌ای مایل به سیاه در می‌آید و میوه نارس آن طعمی شبیه سیب دارد.این گیاه مصارف دارویی، درمانی و حتی صنعتی دارد. طعم شیرینی دارد. پوست آن ناهموار و بسیار سفت و قهوه‌ای رنگ است. گل‌های این گیاه معطر هستند.

درخت عناب

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

مهم ترین انواع درخت عناب

عناب قائنات

عناب قائنات یکی از ارقام تجاری است که در گستره وسیعی از خاک‌های شور و کم آب می‌روید. در برابر هوای سرد مقاوم است، میوه آن بیضی شکل و مانند میوه خرما گرد است. طعم شیرینی دارد. برای کشت در مناطق سردسیر، نیمه سرد و حتی کوهستانی مناسب است و کیفیت محصول بالا و عملکرد خوبی دارد.

عناب رویال

عناب رویال یکی از ارقام پیوندی است که در مناطق مختلف ایران کشت می‌شود. سازگاری خوبی با مناطق گرمسیری دارد به همین دلیل برای کشت در این مناطق مناسب بوده و در برابر بادهای گرم مقاوم است. میوه این گیاه شبیه ترین میوه سنجد است .

عناب گلابی

عناب گلابی ظاهری گلابی مانند دارد و یکی از بارزترین ارقام تجاری محسوب می شود. برای کاشت در اکثر مناطق مناسب است. میوه این گیاه به اندازه درشت رشد می‌کند، بسیار پربار و بدون تیغ ​​است و طعم شیرینی دارد .

 

عناب خوشه‌ای

عناب خوشه‌ای از ارقام پیوندی محسوب می‌شود که در اکثر مناطق ایران می‌روید، میوه این گیاه در سایز بزرگ رشد می‌کند و طعم شیرینی دارد.

عناب ژاپنی

عناب ژاپنی همانطور که از نامش پیداست بومی مناطقی از ژاپن است و یکی از ارقام تجاری و وارداتی به شمار می‌رود. میوه‌های بزرگ و با کیفیت تولید می‌کند. خواص زیادی دارد.

عناب بیرجند

عناب بیرجند به صورت درختچه‌ای کوتاه تا ارتفاع 6 متر رشد می‌کند که رشد سریعی دارد. به خشکی مقاوم است و از گیاهان تیغه‌ای محسوب می‌شود.

زمان  کوددهی درخت عناب

درخت عناب در طول دوره رشد خود به انواع کودهای حیوانی و شیمیایی نیاز دارد که می‌توانید به صورت  سمپاشی در دوره‌های مختلف رشد گیاه مانند  گلدهی، برداشت استفاده کنید.

 

روش‌های هرس درخت عناب

درخت عناب برای رشد و افزایش گلدهی و کیفیت میوه باید به موقع هرس شود. هرس این گیاه در چند نوبت انجام می‌شود، معمولاً هرس زمانی که گیاه در خواب است انجام می‌شود.

کلام آخر

درخت عناب یکی از درختان مثمر با ویژگی‌های فراوان به شمار می‌رود که علاوه بر ارزش غذایی بالا دارای خواص دارویی و درمانی فراوانی است به همین دلیل ارزش تجاری بالایی دارد.  با آب و هوای مناطق مختلف ایران سازگاری دارد.

اشتراک گذاری