روش استفاده از کود سه بیست مایع

روش استفاده از کود سه بیست مایع

آخرین مقالات

روش استفاده از کود سه بیست مایع

کود سه بیست مایع یکی از بهترین کودهایی است که می‌توانید از آن برای انواع گل و گیاهان آپارتمانی و مزارع کشاورزی استفاده کنید. کودهایی که به‌ صورت مایع تولید شده‌اند، به‌ راحتی در آب حل می‌شوند. در این مقاله با روش استفاده صحیح از کودهای مایع سه بیست با ما همراه باشید.

زمان مناسب استفاده از کودهای سه بیست مایع

زمان مناسب استفاده از کودهای سه بیست مایع بهار و تابستان است، زیرا در این فصول  گیاهان  شروع به گلدهی و جوانه زنی می کنند.

نحوه مصرف کودهای سه بیست مایع

بهتر است  با توجه به نوع و وسعت رشد گیاهان  هر 2 هفته 1 بار از کود سه بیست مایع، یک محلول مناسب با غلظت کافی استفاده کنید. توجه داشته باشید زیاده‌ روی در مصرف این کود می‌تواند ریشه گیاه را از بین ببرد. پس صحیح و درست استفاده کنید.  در فصول سرد سال فاصله کوددهی را بیشتر کنید و هر 2 ماه یک بار با تهیه محلول مناسب گیاهان را تغذیه کنید.

در مورد کودهای جلبک دریایی بیشتر بدانیم 

میزان مصرف کود سه بیست مایع

میزان مصرف کود سه بیست به عوامل زیادی همچون؛ فصل کوددهی به گیاه، عمر گیاه، میزان رشد گیاه، مساحت فضا یا گلدان مورد نظر، وسعت و پراکندگی ساقه و برگ‌های گیاه، جنس خاک و…بستگی دارد. لازم است پیش از مصرف کود سه بیست، مطمئن شوید که گیاه و محصول مورد نظر حساسیت لازم  را ندارد.

مزایای استفاده از کود سه بیست مایع 

  • کمک به ریشه زایی گیاهان
  • افزایش  شکوفه‌ دهی و گلدهی گیاهان
  • رشد سریع گیاهان و رسیدگی زود میوه ها
  • این کود مفید می‌تواند همه کمبودهای گیاه را به‌ طور کامل تأمین کند و سلامت و رشد گیاه را نیز تضمین نماید.
  • نیتروژن موجود در این کودباعث افزایش کیفیت محصولات زراعی می شود  و بذر باکیفیت‌ تولید می شود.
  • کاهش شوری خاک

ترکیبات مغذی کودهای سه بیست مایع

کودهای سه بیست مایع یک کود ارگانیک و طبیعی و مفید برای همه گیاهان و درختان میوه می باشد. کود کامل سه بیست  حاوی ماکرو ملکول های مغذی نیتروژن، فسفات و پتاس حاوی مواد معدنی زیرمغذی بور، آهن، منگنز و روی قابل استفاده در انواع کشت ها و مراحل رشد با محلول پاشی و از طریق ریشه.. مواد اولیه و فرمولاسیون حرفه ای این کود باعث شده است که جایگاه ویژه ای در بازار محصولات کشاورزی داشته باشد.

سخن پایانی

روش استفاده از کود سه بیست مایع نیاز به‌ مهارت چندانی نیاز ندارد. از این‌ رو هر کسی می‌تواند به‌ راحتی از آن استفاده کند. درست است که خاک گیاهان به‌ طور معمول از مواد مغذی برخوردار هستند اما شما نیز باید برای رشد بهتر گل‌ها یا گیاهان مختلف تان از یک کود مغذی کمک بگیرید و تمام نیازهای خاک و گیاه را برطرف کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر و خریدکودهای مایع شوک با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری