زمان مصرف اسید هیومیک در ذرت

مصرف اسید هیومیک در ذرت

آخرین مقالات

 مصرف اسید هیومیک در ذرت

اسید هیومیک، یک نوع ماده طبیعی است که به دلیل ویژگی های  منحصر به فردی که دارد، می­تواند تأثیر زیادی در بهبود رشد گیاهان مختلف داشته باشد. از این رو، در سر تا سر جهان، به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده، یکی از اصلی­ترین ترکیباتی  که به منظور تعیین کیفیت خاک­های کشاورزی، به کار گرفته می­شود. به عبارت بهتر، هر چه قدر که میزان اسید هیومیک خاک بیش­تر باشد، آن خاک مرغوب­‌تر می‌باشد.

اسید هیومیک  باعث  بهبود ساختار خاک ذرت  می شود.

یکی از مهم­ترین خصوصیت­ های اسید هیومیک، این است که می­تواند ساختار خاک را بهبود ببخشد و مواد مضر آن را کاهش دهد و موجب حاصلخیزی خاک می شود.  از این رو، با استفاده از آن تأثیرات منفی کودهای شیمیایی که قبلاً توسط کشاورز مورد استفاده قرار گرفته است به پایین­ترین سطح ممکن می­رسد و خاک عملکرد بهتری خواهد داشت.

اسید هیومیک ظرفیت نگهداری آب  ذرت را افزایش می دهد.

 اسید هیومیک  ظرفیت نگه­داری آب خاک  افزایش می­ دهد. از این رو، در صورت کمبود آب گیاه با مصرف آن مشکل حل خواهد شد. همچنین به دلیل ماندگاری طولانی آن در خاک گیاه برای مدت زمان طولانی از مواد مغذی استفاده می کند.  هیومک اسید به ریشه گیاهان کمک می­ کند مواد غذایی بیشتری را از خاک جذب کنند.

اسید هیومیک مقاومت خاک ذرت را در فرسایش زیاد می کند.

اسید هیومیک می­تواند مانع فرسایش و از بین رفتن خاک می  شود. چرا که حاوی یک سری مواد کلوییدی است که قابلیت بالایی در حفظ کیفیت و کمیت ذرات و دانه ­های خاک دارند و مقاومت آن را در برابر عواملی که موجب فرسایش خاک می­شوند، بسیار بالا می­ برد. همجنین قابلیت هوادهی خاک را برای رشد بهتر گیاه افزایش می دهد.

در مورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

زمان مصرف اسید هیومیک در ذرت

فواید اسید هیومیک برای ذرت

در صورتی که اسید هیومیک، به صورت اصولی برای ذرت استفاده شود، فواید زیادی برای آن خواهد داشت که عبارتند از:

  1. یکی از مهم­ترین مزیت ­ اسید هیومیک  برای ذرت افزایش مقاومت آن را در برابر انواع بیماری­ها و آفت­ها می باشد  و در نتیجه ضرورت استفاده از انواع سموم به شدت کاهش میابد.
  2. مزیت دیگر اسید هیومیک این است که طبیعی و ارگانیگ است و سازگاری بالایی با خود گیاه دارد و زمانی که از آن استفاده می­شود هیچ گونه تأثیر منفی بر روی گیاه نمی­گذارد.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت مختصر در مورد اسید هیومیک مطالبی بیان شد جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش آن  کود بسیار عالی  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری