زمان مصرف هیومیک اسید در برنج

زمان مصرف هیومیک اسید در برنج

آخرین مقالات

زمان مصرف هیومیک اسید در برنج

اسید هیومیک ماده ای است که برای افزایش تولید محصول و کاهش مصرف  نیتروژن  استفاده می‎‌شود. .این ترکیب از منابع مختلف مانند خاک، کودهای آلی نیز تامین می شود.

زمان کوددهی برنج با کودهای اسید هیومیک

اولین کاربرد اسید هیومیک  روی برنج در مرحله رشد چهار تا پنج برگی می باشد، سپس آن را آبیاری کنید. کاربرد دوم باید در اواسط فصل در زمان  ازدیاد طول میانگره استفاده شود.

فواید  اسید هیومیک برای برنج

مصرف اسید هیومیک در برنج باعث سر سبزی بوته های برنج می شود. همچنین علائم پژمردگی و قهوه ای شدن در برگهای برنج از بین می رود. این کود باعث توسعه و رشد بهتر محصول می شود و سیستم ریشه ای را قوی می کند .

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

زمان مصرف هیومیک اسید در برنج

نحوه کوددهی برنج با کودهای اسید هیومیک

از مشکلاتی که در رشد برنج در زمان کاشت به وجود می آید کمبود نیتروژن که این کمبود با مصرف کوداهای اسید هیومیک که دارای نیتروژن متعادل و مناسبی هستند تامین می شود. بهتر برای جذب بهتر مواد مغذی این ترکیب در مراحل حیاتی رشد برنج یعنی در زمان رشد خوشه ها  مصرف شود. اسید هیومیک ضمن رشد بهتر برنج باعث کنترل علفهای هرز در شالیزارهای برنج می شوند. که با کاربرد موثر و دقیق این کود این مشکل رفع خواهد شد.

مقدار مصرف کود اسید هیومیک در برنج

22 کیلوگرم کود اسید هیومیک  در هکتار را در زمان اولین گلدهی  در حالی که بقایای محصول قبلی در زمین قرار دارد می تواند کمبود مواد مغذی برای برنج را جبران کند.همچنین می توان  کود اسید هیومیک حداقل ده روز قبل  از کاشت نیز استفاده کرد. این نوع کوددهی  بیشتر برایشالیزارهای  دو محصول  مناسب است که در آن کشت دوم به صورت متوالی و با دوره کوتاه کاشت می شود.

جهت استفاده و سفارش کودهای ارگانیک شوک با کارشناسان ما در همین صفحه ارتباط بگیرید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره