زمان استفاده از گوگرد برای درختان

زمان مصرف گوگرد در کشاورزی

آخرین مقالات

زمان مصرف گوگرد در کشاورزی

استفاده از کود گوگرد در کشاورزی اهمیت بسیار زیادی دارد،  گوگرد می‌تواند ساختار خاک را به بهترین شکل ممکن اصلاح کند و تمام ناخالصی‌های موجود در آن را هم از بین ببرد. اما زمان مصرف گوگرد در کشاورزی خیلی مهم است. کود مورد نظر تاثیر مثبتی بر روی محصولات کشاورزی به‌ جای نمی‌گذارد.بهتر است  در اواخر فصل زمستان و اوایل بهار از این کود استفاده کنید. نباید آن را در عمق زیاد دفن کنید زیرا ممکن است برای ریشه مضر باشد و باعث از بین رفتن گیاه شود.

میزان مصرف کود گوگرد در کشاورزی

علاوه بر زمان مصرف گوگرد در کشاورزی باید به میزان مصرف آن هم توجه داشته باشید. خاک‌هایی دارای بافت رسی به میزان گوگرد بیشتری نیاز دارند و باید از کود بیشتری برای تغذیه کردن آن‌ها استفاده شود. کشاورزانی که می‌خواهند محصولات عالی و سالم‌تری برداشت کنند، حدود 1 سال قبل از کشت باید از این کود استفاده کنند.

کود گوگرد خاک های کشاورزی را اصلاح می کنند.

در میزان مصرف این کود نیز به‌ هیچ‌ عنوان زیاده‌روی نکنید زیرا ممکن است به ریشه و دیگر قسمت‌های گیاه آسیب جدی وارد شود.   هر چقدر میزان PH  خاک بالاتر باشد، باید از کود بیشتری استفاده کنید . برای اصلاح کردن خاک قبل‌ از کشت محصول، در هر هکتار باید  100 الی 200 کیلو کود گوگرد مصرف شود.

زمان استفاده از گوگرد برای درختان

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 مصرف کود گوگرد در کشاورزی

بهترین روش مصرف کود گوگرد روش آبیاری است. زیرا در این‌ روش، کود بهتر جذب ریشه گیاه می‌شود و اثرگذاری کامل‌تری نیز خواهد داشت. در صورتی‌ که از نوع‌های دیگر کود گوگرد بهره گرفتید، بهتر است بعد از انجام عمل کوددهی، حتما محصول را آبیاری  کنید تا کود بهتر جذب ریشه گیاه شود. البته نباید در میزان مصرف آب زیاده‌ روی کنید زیرا با این کار به گیاهان‌تان آسیب جدی وارد می‌شود و ممکن است محصولات  برداشت شده کیفیت خوبی نداشته باشند.

انواع کود گوگرد کدامند

گوگرد مایع

جهت از بین بردن آفات و بیماری‌های رایج در بین محصولات کشاورزی از این کود استفاده می شود.

بهترین نوع گوگرد شکل مایع آن است و البته گرانترین آن، در بازار ایران میتوانیم به بهترین نانو گوگرد مایع اشاره کنیم با نام تجاری شوک.

گوگرد شوک باعث کاهش شوری خاک نیز می شود.

زمان استفاده از گوگرد برای درختان
گوگرد پودری

گوگرد پودری بعد از تولید بسته ‌بندی می‌شوند، شما می‌توانید از این نوع کود به‌ راحتی در کشاورزی استفاده کنید زیرا دارای خلوص بالایی است و عوارض زیادی هم برای کشاورزی ندارند. کود گوگرد پودری  جهت کنترل کردن بیماری‌ها و از بین بردن و آفات نیز به کار می رود.

گوگرد گرانولی

 گوگرد گرانولی  هیچ‌ گونه مواد سمی و خطرناکی و ندارد. بنابر این  آسیبی به گیاه و محیط‌ زیست وارد نمی کند.

نحوه مصرف کود گوگرد در کشاورزی

زمان مصرف گوگرد در کشاورزی با توجه به عوامل و شرایط مختلف است. بنابر این توصیه می‌شود. پیش‌ از بهره گرفتن از این کود عوامل و شرایط محیطی خود را مورد بررسی قرار دهید.عمل کوددهی را به یک دوره کوتاه محدود نکنید و سعی کنید در فواصل مختلف این کار را انجام دهید.اگر  گیاه و محصولات‌ دچار آفات و  بیماری‌ها شدند با استفاده از آن تمام قسمت‌های گیاه را سمپاشی کنید.

زمان مصرف گوگرد برای درختان

درختان به گوگرد بیشتر از نیتروژن نیاز دارند و کمبود آن باعث محدود شدن رشد درختان می شود. مصرف  مداوم کود گوگرد از  زمان رشد تا بالغ شدن مورد نیاز است. در این مقاله در مورد زمان مصرف گوگرد برای درختان با ما همراه باشید.

 تنظیم PH  خاک درختان با  کود گوگرد 

گوگرد از مواد مغذی ضروری برای رشد خوب گیاه است،  می توان آن را برای تنظیم PH خاک به خاک افزود.  بیشتر درختان PH6.5 تا 7.0 را ترجیح می‌دهند . برخی از مواد مغذی ضروری فقط برای جذب گیاه در این pH پایین در دسترس هستند.

نحوه استفاده از گوگرد برای درختان

کود گوگرد را می توان  را همراه با کودهای دیگر در خاک پخش می شوند و  به طور مساوی در سراسر حفره کاشت توزیع شود. همچنین برای استفاده این کود حفره هایی  به عمق 18 تا  24  سانت  ایجاد کنید، بعد کود گوگرد را در نزدیکی ریشه قرار دهید. همچنین می توانید کود گوگرد را روی سطح خاک پخش کنید. برای کاهش pH خاک  گوگرد را هر دو سال یک بار گوگرد را استفاده کنید.

زمان مصرف کود گوگرد برای درختان

کود گوگرد را می توان  در اواخر سال برای درختان استفاده کنید. فواید  گوگرد مشابه نیتروژن می باشد  و می توانید هر دو ماده معدنی را به طور همزمان استفاده کنید. اسیدهای آمینه و کلروفیل در درختان در مراحل اولیه رشد سریع تولید می شود.بهتر است قبل نیاز درختان  قبل به گوگرد آن را استفاده کنید ، از آنجایی که میکروارگانیسم ها به زمان نیاز دارند تا گوگرد را اکسید کنند، پس از کاشت برای برداشت تابستانی، گوگرد را در پاییز  مصرف کنید.

چرا درختان به کود گوگرد نیاز دارد

درختان  زمانی رشد می کنند که مقادیر کافی نیتروژن، پتاسیم، کود فسفر و گوگرد دریافت کرده باشند.  یکی از مواد مغذی عملکردهای خاصی در یک گیاه دارد، گوگردمی باشد. با کمبود گوگرد تولید کلروفیل در همه درختان متوقف می شود و برگ درختان زرد می شوند.

نحوه مصرف کود گوگرد  برای درختان 

کودهای گوگرد دانه ای به آسانی روی سطح خاک پخش می شوند.  کود را مطابق دستورالعمل  درج شده روی بسته کود استفاده کنید. گوگرد را باید در یک روز آرام و بدون وزش باد استفاده کنید.

منابع طبیعی گوگرد برای درختان

گوگرد به طور طبیعی از طریق تجزیه مواد آلی نیز در خاک استفاده  می شود.  یکی دیگر از منابع طبیعی گوگرد کمپوست است. کمپوست نه تنها گوگرد را تامین می کند، بلکه ساختار خاک را نیز بهبود می بخشد. می توان یک لایه ¼ از کمپوست را روی محصول  پخش کنید.

کود  گوگرد برای درختان مفید است

کود  گوگرد برای درختان  مفید است. این کود نه تنها می تواند سلامت درختان را  بهبود بخشد، بلکه می تواند از آسیب آفات و بیماری های مختلف در درختان جلوگیری کند. با این حال غلظت زیاد گوگرد می تواند برای درختان سمی باشد.

علائم کمبود گوگرد در درختان

گوگرد یک ماده معدنی ضروری برای رشد گیاهان است. بدون آن، رشد گیاهان متوقف کرده و در نهایت می‌میرند. نشانه اولیه کمبود گوگرد زرد شدن برگ های جوان تر و به دنبال آن برگ های مسن تر است.کمبود گوگرد باعث خشک شدن برگ درختان می شود، پس از طوفان و بارش  باران نیاز به استفاده مجدد از این کود دارید.

در سال به چه مقدار گوگرد درختان نیاز دارند

کود گوگرد باعث افزایش باروری درختان می شود و به عنوان یک ماده مغذی رشد درختان را افزایش می دهد.  گوگرد در مقادیر کم مورد نیاز است، بنابراین در سال یک بار به این کود نیاز است.

زمان استفاده از گوگرد برای درختان

مضرات مصرف زیاد گوگردبرای درختان

استفاده زیاد از گوگرد در خاک می تواند نمک های اضافی ایجاد کند که برای درختان  سمی هستند و موجب سوزاندن برگ درختان می شوند.  اما برای کاهش  PH باید مقدار زیادی گوگرد مصرف شود. برای جلوگیری از سوختن برگ ها، شب از گوگرد استفاده کنید و سعی کنید در گرم ترین فصل تابستان از مصرف آن خودداری کنید.

آیا گوگرد برای کاشت درختان  به صورت  ارگانیک بی خطر است

کود گوگرد از گوگرد خالصی که از رسوبات موجود در زمین به دست آمده است به دست می آید و برای باغبانی ارگانیک بی خطر  است.

انواع کودهای گوگرد برای درختان

سولفات گوگرد:

گوگرد سولفات تنها شکل گوگردی است که درختان میوه  می توانند از آن استفاده کنند، به دلیل اینکه فوراً در دسترس گیاهان قرار می گیرد، به راحتی توسط شستشو و آبشویی از بین می رود. رایج ترین منبع کود سولفات سولفات آمونیوم  است. کود گوگرد بیشتر قبل از کاشت و در فصل رشد  مناسب استفاده می شود.

گوگرد عنصری:

منابع گوگرد عنصری غلیظ ترین نوع گوگرد هستند اما قبل از اینکه گیاه بتواند از آن استفاده کند باید به سولفات  اکسید شود. گوگرد گرانولی  عنصری است که  ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد تا کاملاً اکسید شوند. از آنجایی که شکل عنصری گوگرد برای در دسترس قرار گرفتن گیاه باید اکسید شود، می توان آن را در پاییز استفاده کرد. عوامل موثر بر  میزان اکسیداسیون گوگرد به عوامل محیطی و خاک، حضور میکروبی و دمای خاک، رطوبت، هوادهی و PH خاک بستگی دارد.

فواید کودهای گوگرد برای درختان

اصلاح ساختار خاکهای شور

افزایش حلالیت فسفر خاک و بهبود جذب ریزمغذی ها از جمله آهن و روی

گوگرد مایع از بیماری های قارچی و سفیدک پودری جلوگیری می کند و به دلیل بویی که ایجاد می کند از حمله بیشتر آفات مانند شته ها، کنه ها، فلس و پسیلیوم در گیاهان و درختان میوه جلوگیری می کند. همچنین این ترکیب به دلیل افزایش سنتز آنزیم ها و پروتئین و اثرگذاری سریع آن به عنوان یک ترکیب ضد تنش  عمل می کند و علاوه بر بهبود سرعت رشد اندام های گیاه، در افزایش مقاومت گیاه در برابر سرما وتنش خشکی و کم آبی  نیز موثر است.

سخن پایانی :

کود گوگرد شوک از ترکیبات نانو و طبیعی تهیه می شود و برای انواع محصولات کشاورزی از جمله انواع درختان مفید می باشد.  شما کشاورز و تولید کننده عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کوددهی و مقدار مصرف کودهای گوگرد شوک با کارشناسان و متخصصان کودی ما در بخش فروش  ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری