بیشتر بخوانید: جلبک دریایی شوک برای کالادیوم

زمان کاشت گل همیشه بهار در باغچه

آخرین مقالات

زمان کاشت گل همیشه بهار در باغچه

گل همیشه بهار از گیاهان محبوب و از خانواده کاسنی ها  است که می توانید آن را در هر زمان از سال در باغچه بکارید. این گیاه  گلدهی زیادی دارد، اما  در فصل سرما و یخبندان امکان  گلدهی ندارد. عمر نگهداری آن  یک تا دو سال می باشد. گل همیشه بهار  در نخستین سال گل دادن می تواند بسیار پر بار باشد. ولی در سال‌های بعدی کیفیت و میزان گل‌دهیآن  کم می شود.

خاک مورد نیاز رشد گل همیشه بهار

 خاک مورد نیاز  برای گل همیشه خاکی است که از مواد غذایی غنی  باشد. ترکیب خاکبرگ و باغچه را با مقدار اندکی از کود آلی اسید هیومیک بستر مناسب رشد برای کاشت این گیاه زیبا می باشد.

گل همیشه بهار را چگونه آبیاری کنیم 

 گل همیشه بهار به کم آبی مقاوم است، اما برای افزایش سرسبزی و نشاط بیشتر این گیاه لازم است تا موقع خشک شدن خاک آن را آبیاری کنید.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

زمان کاشت گل همیشه بهار در باغچه

نیاز نوری گیاهان همیشه بهار

گل همیشه بهار بسیار نوردوست هستند. چنانچه می خواهید عمر گل‌ها را بالا ببرید باید آن را در مکان بکارید که نور بیشتری داشته باشد.

کوددهی گیاهان همیشه بهار

 

گل همیشه بهار  در فضای باز به کوددهی خاصی نیاز ندارد. این گیاه می تواند از مواد مغذی خاک استفاده کنند.اما گیاهان گلدانی بهتر با کودهای سه بیست کوددهی شوند.

روش کاشت گل همیشه بهار در گلدان

برای کاشت این گیاه لازم  یک گلدان مناسب را انتخاب کنید. بذرها بعد از رشد به یک مقدار مناسب  از  نور و خاک دارای مواد مغذی نیاز دارند.همچنین لازم است تا در ته گلدان یک سوراخ را ایجاد نمایید تا آب‌های اضافی بعد از آبیاری از ته گلدان خارج شوند و ریشه‌ها سالم بمانند.

بنابراین اگر گل همیشه بهار را در گلدان می کارید باید به آن کود بیشتری بدهید. بنابراین می توانید تا در هنگام کاشت از  کود حیوانی یا آلی استفاده کنید.   در صورت  کاشتن چند بذر در گلدان نیاز است تا فواصل بین بذرها را 5 سانتی متر تعیین کنید.

اشتراک گذاری