شفلرا ابلق

شفلرا ابلق

آخرین مقالات

شفلرا ابلق

گیاهان شفلرا ابلق در آب و هوای سرد باید در داخل خانه رشد کنند و می توان آنها را برای ماه های گرمتر در فضای باز برد. این گیاه در داخل  منزل شکوفا می شود. آنها معمولاً باید در فضای باز گل‌های بلند قرمز، سفید یا صورتی شبیه شاخک‌ بوجود می آورند.

خاک مناسب شفلرا ابلق لومی شنی است.

خاک مناسب شفلرا ابلق لومی شنی با زهکشی مناسب و PH کمی برای آن ایده آل است. بهتر است درخاک خیلی مرطوب یا غرقابی است خودداری کنید.

آبیاری شفلرا ابلق

شفلرا ابلق را در طول فصل رشد هر هفته آبیاری کنید.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

شفلرا ابلق

نحوه کوددهی گیاهان شفلرا ابلق

گیاهان شفلرا ابلق را دو بار در هفته در طول فصل رشد باکود مایع تغذیه کنید یا از کود  آهسته رهش شوک  برای کوددهی به آنان استفاده کنید.

انواع شلفلرا ابلق

  • Schefflera actinophylla  : رایج ترین شفلرا ابلق ، دارای برگ‌‎های بیضی شکل است که تا 30 سانت  از ساقه مرکزی رشد می‌کند،  اما نمونه های گلدانی در داخل خانه معمولاً در ارتفاع 45 سانتی  قرار می‌گیرند.
  • arboricola : این نسخه کوچکتر، که در باغ‎های خانگی محبوب است، دارای برگ‎های 6 سانتی  که به صورت  باریک رشد می‌کنند. گونه‌ای متنوع از این گیاه وجود دارد که روی برگ‌هایش لکه‌های خامه‌ای شکل وجود دارد.

چگونه شفلرا ابلق را هرس کنیم ؟

 شفلرا ابلق گاهی نیاز به هرس دارد به خصوص  زمانی که  نور کافی دریافت نمی ‎کند. اگر بیش از حد رشد کند باید هرس شود.  گیاهان آپارتمانی شفلرا به سرعت پس از هرس رشد می کند، در نهایت گیاه شاداب تر خواهد بود.

نحوه تکثیر شفلرا ابلق

بهتر است شفلرا را در بهار تکثیر کنید،شفلرا را می‎توان از طریق قلمه تکثیر کرد. یک قیچی تمیز و تیز برای هرس آن استفاده کنید. یک بخش 15 سانت از ساقه را با زاویه 45 درجه هرس کنید و همه برگ‎ها را به جز چهار یا پنج برگ در بالای ساقه بردارید. بهتر است گلدان را در نور غیر مستقیم قرار دهید.

نحوه انتقال گلدان به شفلرا ابلق

گیاهان شفلرا ابلق را به صورت سالیانه یا در صورت نیاز مجدداً جابجا کنید،  اگر گلدان  خیلی بزرگ باشد  به خاک جدید و گلدان بزرگتر نیاز دارند. (شما می‎توانید سرعت رشد را کاهش دهید و از بزرگ شدن بیش از حد گیاهان جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید شفلرا را مجدداً بکارید، آن را از گلدان بردارید و به آرامی ریشه‌ها را از هم جدا کنید. سپس با استفاده از ترکیبی از یک قسمت خاک گلدان و یک قسمت خزه اسفاگنوم، آن را در ظرف بزرگتر  که دارای  زهکشی خوبی است، نگهداری کنید.

سخن  پایانی:

لکه برگی باکتریایی و لکه برگ آلترناریا روی شفلرا ابلق تأثیر می گذارند. این بیماری‌ها را می‎توان به راحتی با آبیاری نکردن در شب و اگر این ترفندها مؤثر واقع نشد با استفاده از قارچ کش برطرف کرد.جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید اسید هیومیک با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری