طریقه پیوند زدن درخت گردو

روش پیوند زدن درخت گردو

آخرین مقالات

روش پیوند زدن درخت گردو

درخت گردو یکی از با ارزش‌ترین درخت‌هایی است که میوه گران‌ قیمت و مغذی دارد. برای پرورش درخت گردو باید یک‌سری نکات مهم را در نظر داشته باشید تا باردهی عالی داشته باشید. در این مقاله با روش پیوند زدن درخت گردو با ما همراه باشید.

چگونه می توان گردوی سیاه را با موفقیت پیوند زد

زمان مناسب  برای پیوند درخت گردو بین اواخر بهار تا اواسط تابستان است، زیرا دمای گرم تر باعث رشد بهتر ریشه می شود. خاک باید  زهکشی خوب داشته باشد. از پیوند در نزدیکی سایر گیاهان خودداری کنید، زیرا گردو ممکن است از رشد آنها جلوگیری کند.

پیوند درخت گردو به روش T

برای پیوند زدن به  این شکل  باید در 2 طرف پایه برش‌های عمودی به طول 2 سانتی‌متر ایجاد کنید، بعد  به‌ اندازه‌ 1 سانتی‌متر یا کمتربرشی افقی ایجاد کنید تا حالت T به‌ سادگی ایجاد شود. سپس جوانه مورد نظر را هم باید به همان شکل برش دهید، بعد از قرار دادن پیوندک به داخل پایه، باید با استفاده از یک نوار پلاستیکی، محکم جوانه را ببندید و فقط نوک آن را بیرون بگذارید تا به راحتی رشد کند.

پیوند درخت گردو به روش وصله‌ای

در این روش جوانه های  سالم را انتخاب کنید، سپس 2 طرف جوانه با کمک چاقوی تیز  برش‌های عمودی و افقی مناسبی ایجاد کنید تا در وسط آن؛ یک قسمت مربعی شکل به وجود آید. سپس  پیوندک بر روی پایه م قرار دهید دور پیوندک را با استفاده از یک نوار پلاستیکی بپوشانید و آن را محکم به پایه وصل کنید.تقریبا بعد از  3 الی 6 هفته، باید پلاستیک دور پیوندک را باز کنید تا رشد مناسب‌تری داشته باشد و آسیب نبیند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

طریقه پیوند زدن درخت گردو

پیوند درخت گردو به روش اسکنه

پیوند اسکنه،  یک روش سنتی است که اکثر باغداران با آن آشنا هستند.  طریقه پیوند زدن درخت گردو به صورت اسکنه، به این صورت است که باید شاخه‌های درخت را  با چاقوی تیز سرزنی کنید تا فضای بهتری برای پیوند جوانه به وجود آید.  سپس‌  روی‌ سر شاخه تا مرکز  چند برش عمودی  به طول 5 تا 8 سانت ایجاد کنید .در اصل این برش‌های ایجاد شده، از  شاخه درخت جدا نکنید. بعد از قرار دادن پیوندک، باید روی آن را به طور کامل با کمک پلاستیک یا چسب نواری بپوشانید تا  به پایه متصل شود.

پیوند درخت گردو به روش امگا

این روش  پیوند با استفاده از دستگاه مخصوص انجام می‌شود ، برای انجام این روش باید ضخامت ریشه و پیوندک به یک اندازه باشد زیرا این دو قسمت باید بر روی یک‌دیگر قرار بگیرند. از این رو سعی کنید سراغ قلمه‌هایی بروید که سالم باشند و از کیفیت کافی نیز برخوردار باشند.بهتر است پایه را از قسمتی برش بدهید که بیرون از خاک قرار دارد.  پایه و پیوندک را به مدت 3 هفته در خاک قرار دهید تا شرایط لازم برای رشد آن فراهم شود.  بهترین زمان برای انجام دادن این روش از پیوند، اواخر فصل زمستان یا اوایل بهار است زیرا در این زمان پیوندک رشد بهتری دارد.

سخن پایانی

 طریقه پیوند زدن درخت گردو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر آن را در زمان‌های مناسب و به صورت صحیح انجام ندهید، نتیجه مثبتی دریافت نکنید و به سلامت درختان نیز آسیب وارد شود.جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه پیوند درختان گردو همچنین کوددهی آنها با کودهای طبیعی شوم  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری