طریقه کاشت انبه

نحوه کاشت انبه در گلدان

آخرین مقالات

نحوه  کاشت انبه در گلدان

انبه با نام علمی Mangifera میوه‌ای گرمسیری است و در مناطقی  دارای آب و هوایی گرم و نسبتا مرطوب رشد می کند. خاستگاه این میوه هندوستان، پاکستان، بنگلادش و اکثر کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌باشد. اما با این حال در سایر کشورهای گرمسیری دنیا از جمله جنوب ایران نیز رشد می‌کند.

طریقه کاشت انبه

روش کاشت بذر انبه

بذر  را داخل یک کیسه کوچک قرار دهید و آن را محکم ببندید، کیسه را در مکانی گرم و تاریک قرار دهید تا جوانه بزند. پس از جوانه زدن، در یک گلدان با ارتفاع 12 سانتی بذر جوانه زده را صاف روی خاک قرار دهید و روی آن را با خاک اضافی بپوشانید. گلدان را در مکانی با نور مناسب قرار دهید و کاملاً آبیاری کنید.

 

طریقه کاشت انبه

خاک مورد نیاز انبه

دانه های انبه تقریباً هر نوع خاکی را تا زمانی که زهکشی خوبی داشته باشد، رشد می کنند. pH خاک می تواند از اسیدی تا خنثی تا قلیایی متغیر باشد .

آبیاری درختان انبه

زمان  رشد نهال انبه، خاک باید به طور یکنواخت مرطوب باشد. با رشد نهال‌ها و ایجاد ریشه‌ای قوی‌تر آنها به آبیاری کمتری نیاز دارند. اما در صورت آبیاری زیاد  آب اضافی از خاکی با زهکشی مناسی زخارج می  شود. هر زمانی که 6 سانت  بالای خاک خشک شد باید گیاه را آبیاری کنید.

کوددهی انبه

درابتدا کاشت انبه به کود زیادی نیاز ندارد، بنابراین بهتر است در نهال انبه چندین برگ تولید شود و سپس از یک کود عمومی متعادل (حتی مقادیر نیتروژن، فسفر و پتاسیم و همچنین ریزمغذی ها) استفاده کنید.

در مورد کودهای پتاس بالا بدانیم 

نحوه پیوند نهال انبه

زمانی که ریشه انبه زیاد رشد می کند و خاک در  فاصله بین آبیاری خشک می شود، زمان پیوند انبه در گلدان بزرگتر می باشد. بهتر است پیوند را در بهار یا تابستان انجام دهید.

پیوند نهال انبه  در فضای باز

مناطق مناسب کاشت انبه باید دارای درجه حرارت 55 درجه و تابستان های گرم داشته باشد. اما بهتر است زمان پیوند انبه در سایه انجام شود. گیاه را از گلدان جدا کنید، گلدان را طوری  کج کنید و گیاه را با  ریشه سالم از گلدان بیرون بیاورید، در گلدان بزرگتر حفره ای با عمق دو تا سه سانت حفر کنید و گلدان را با خاک کاملا پر کنید.

کودهای طبیعی و ارگانیک شوک جهت رشد و تولید محصول زیاد انبه بسیار مناسب هستند، کارشناسان ایرانکود می توانند در زمینه بهره وری بیشتر محصولات زراعی به شما راهنمایی لازم را ارائه دهند. کودهای شوک علاوه بر طبیعی بودن سریع الجذب هستند و به راحتی جذب گیاه می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری