طریقه کاشت دانه سیب

روش کاشت دانه سیب

آخرین مقالات

روش کاشت دانه سیب

درختان سیب از درختان خوبی برای کشت در باغات میوه هستند. درختان سیب علاوه بر ارائه میوه های تازه  و خوش طعم در اواخر تابستان و پاییز شکوفه دهی زیای دارند. در این مقاله نحوه کاشت درختان را بیان خواهیم کرد.

مراحل کاشت دانه سیب

برای تکثیر سیب از طریق دانه ابتدا سیبی سالم و رسیده را انتخاب نمایید و سپس با استفاده از چاقویی تیز آن را به چهار قسمت تقسیم و به آرامی دانه‌ها را جدا کنید طوری که آسیب نبینند. پس از جدا کردن هسته، به مدت چند ساعت در آب ولرم خیس کنید. دانه های سالم را انتخاب کنید،  چرا که دانه های نامرغوب که قدرت جوانه زنی ندارند وقتی دورن آب قرار می‌گیرند معمولا بر روی سطح آب شناور می‌مانند. بعد از این مرحله دانه‌ها را از آب خارج کنید و سپس بر روی یک دستمال کاغذی و یا پارچه مرطوب قرار دهید تا دانه‌ها به طور کامل خشک شوند.  بعد از این که دانه‌ها خشک شدند می‌توانید آن‌ها را با خاک غنی مخلوط نمایید و در کیسه‌ای داخل یخچال قرار دهید. بعد از گذشت مدتی دانه‌ها را از یخچال بیرون آورید. سپس آن را در گلدان با خاک و زهکشی مناسب در مقابل نور آفتاب قرار دهید.قرار گیری دانه سیب مقابل نور خورشید موجب رشد هر چه بهتر می‌گردد.

 

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

خاک مناسب رشد دانه سیب

 یکی از مهمترین شرایط برای پرورش سیب، وجود خاکی غنی از املاح و عناصر معدنی می باشد. نهال سیب در هر خاکی رشد می‌کند  بهترین خاک، خاک‌های لومی تا لومی شنی با زهکشی مناسب می‌باشد. استفاده از کود دامی به خاک، در رشد هر چه بهتر میوه سیب بسیار تاثیر گذار است.

دمای لازم برای رشد درختان سیب

 از دیگر شرایط لازم برای رشد میوه سیب،دمای مناسب می‌باشد. این محصول در برابر حرارت از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌تواند دمای زیر صفر تا 38 درجه سانتیگراد را تحمل نماید. نورنیز در رشد هر چه بهتر میوه سیب تاثیر گذار است. سیب بایستی روزانه به مدت 6 ساعت نور دریافت کند.

کلام پایانی

دانه سیب را معمولا در اواسط و اواخر پاییز کاشت می کنند تا دوره سرما را پشت سر بگذراند، بعد از دوره سه ماهه یعنی اوایل بهار با گرم شدن هوا می‌توانید دانه سیب را  به خاک مناسب برای پرورش انتقال بدهید. دانه سیب وقتی در خاک قرار می‌گیرد شرایط پرورش اعم از آبیاری منظم، نور کافی و استفاده از خاکی حاصلخیز را بایستی فراهم باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره