علت بار ندادن درخت گردو

علت کاهش باردهی درختان گردو

آخرین مقالات

علت کاهش باردهی درختان گردو

علت کاهش باردهی درختان گردو تحت عوامل مختلفی مانند  روشهای کاشت غلظ، آبیاری بیش از حد، تابش نور زیاد خورشید و کوددهی نامناسب باشد که در باغات بزرگ می تواند خسارات زیادی را ایجاد نکند.  بنابراین کشاورزان باید با کوددهی اصولی و مشورت با کارشناس مربوطه کاشت این درختان را انجام دهند.

سوختگی درختان گردو باعث کاهش باردهی می شود

 سوختگی در درختان گردو یک بیماری باکتریایی می باشد که  شایع ترین این بیماری‌  که روی برگ‌ها و شاخه‌های درخت  تاثیر می گذارد. در اغلب اوقات در بهار و شرایط مرطوب ممکن است که این بیماری پدیدار شود. بعضی از نشانه‌ها این است که مغز ریز گردو می باشد، همچنین ممکن است ضایعاتی در برگ و پوست درختان بوجود آورد. بارش باران از گستردگی سریع بیماری‌ها پیشگیری می کند.

علت بار ندادن درخت گردو

تاثیر آبیاری نامناسب بر کاهش باردهی درختان گردو 

آبیاری نامناسب  از دیگر عوامل مهم در کاهش  باروری درختان گردومی باشد. بنابراین بهتر است درختان گردو به موقع و به اندازه مناسب آبیاری کنید. در ابتدای کاشت گردوها لازم است درختان گردو به آبیاری زیادی نیاز دارند و بالغ شدن درخت مقدار نیاز آن به آب کاهش می یابد. آبیاری بیش از حد درختان گردو باعث آسیب به ریشه می شود.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم

 

تاثیر بیماری ها و آفات در کاهش باردهی درختان گردو 

افات و انواع بیماری‌ها ممکن است به این درختان حمله ور شوند و آن‌ها را از بین ببرند، همچنین باعث کاهش محصولات می شوند و در کیفیت مغز گردو  نیز موثر هستند.

 بنابراین لازم است تا باغداران بهترین کوددهی را داشته باشند، درختان در اثر کمبود مواد غذایی می توانند به خوبی رشد نکنند و عملکرد آنها کاهش یابد . کودهای سه بیست شوک به علت داشتن مواد مغذی متعادل، ضمن افزایش باردهی درختان گردو، باعث افزایش عملکرد آن نیز می شوند.

اشتراک گذاری