علت ریزش برگ‌های درخت لیمو

علت ریزش برگ‌های درخت لیمو

آخرین مقالات

علت ریزش برگ‌های درخت لیمو

درختان لیمو درختان زیبا با برگهای سرسبز هستند که برخی اوقات به دلایب مختلف از جمله بیماری‌ها و آفات  تا مراقبت‌های نادرست امکان ریزش برگ های آن وجود دارد.  برای اطلاعات بیشتر در مورد دلایل ریزش برگ لیمو، ادامه مطلب را بخوانید.

آبیاری بیش از حد چگونه باعث  ریزش برگهای لیمو می شود

 اگر درختان لیمو بیش از اندازه آبیاری کنید، مقدار زیادی آب در قسمت ریشه گیاه جمع می شود و میزان پوسیدگی ریشه افزایش می یابد و سبب ریخته شدن برگ‌های درختان لیمو می شود.

علت ریزش برگ‌های درخت لیمو

آیا یخبندان باعث ریزش برگهای  درختان لیمو می شود.

سرمای هوا و یخبندان  از دیگر علت ریزش برگ‌های درختان  لیمو است. درختان لیمو دمای کمتر از  2- درجه را  نمی توانند تحمل کنند و برگ های آنها ریزش می کند. کودهای آمینو اسید مایع شوک و فروت ست می توانند از ریزش برگ لیمو جلوگیری کنند.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

تاثیر کمبود مواد غذایی بر ریزش برگ درختان لیمو

درختان لیمو  نیار تغذیه ای بالایی  دارند که  در اثر کمبود هریک از این مواد مغذی، کیفیت میوه ها و باردهی آن ها کاهش می یابد و درخت دچار  ریزش برگ‌ می شود . برگ های مسن به علت کمبود مواد تغذیه ای سریع تر از برگ‌های جوان دچار ریزش می شوند. درختان لیمو در اوایل فصل به مواد مغذی مفیدی مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم نیاز دارند و در طول فصل نیز مواد مفید و مغذی برای تولیدات محصول، درشت نمودن آن‌ها و بالا بردن کیفیت و مرغوبیت آنها  مورد نیاز است.

آیا نبود اکسیژن کافی باعث ریزش برگ لیمو می شود.

علت ریزش برگ‌های درخت لیمو می تواند نرسیدن اکسیژن کافی به ریشه درخت لیمو باشد، چون برگ ها ضعیف و دچار ریزش می شوند. با کاشت درختان لیمو در خاک سنگین  ریشه درختان دچار خفگی می شود و برگ‌ها ریزش  می کنند.

اشتراک گذاری