علت زرد شدن برگ سانسوریا

علت زرد شدن برگ سانسوریا

آخرین مقالات

علت زرد شدن برگ سانسوریا

علت زرد شدن برگ سانسوریا به علت کلروز هستند، در این موقع  برگ‌ها کلروفیل کافی برای تولید رنگ سبز طبیعی خود را ندارند. برخی از برگ‌های زرد کاملاً طبیعی هستند، اما اگر تعداد آنها زیاد شود، گیاه به مراقبت نیاز دارد.در این مقاله با این گل جذاب آپارتمانی همراه باشید.

آبیاری سانسوریا برای مقابله با زرد شدن برگ آن ضروری است.

 آبیاری سانسوریا برای مقابله با زرد شدن برگ های آن ضروری است، اما آبیاری زیاد باعث زرد شدن برگ های آن می شود. گیاهان برای زنده ماندن به آب نیاز دارند و اگر به اندازه کافی آب دریافت نکنند، به سرعت پژمرده شده و خشک می شوند. پس آبیاری باید اصولی و مناسب انجام شود.

برگ های سانسوریا در صورت بروز بیماری زرد می شود.

سانسوریا  بیمار  یا تحت استرس بیشتر مستعد ابتلا به بیماری ها قرار  می گیرد. حشرات مکنده شیره  آن مانند کنه های عنکبوتی می توانند رطوبت گیاه  را تخلیه می کنند که این باعث  زرد شدن برگچه ها و برگ ها می شود. فلس، شپشک آردآلود، و کنه عنکبوتی اغلب در داخل گیاه داخل گیاه نفوذ می کنند،  اگر زود از بین نرود، این آفات کوچک تکثیر می شوند و در تمام طول برگ ها منتشر   می شوند. گیاه را خسته و زرد شدن  برگ های آن را تسریع می کنند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

در صورت کمبود آهن برگ های سانسوریا زرد می شود.

عدم تعادل مواد معدنی مانند آهن  در سلول های گیاهی نیز می تواند باعث زرد شدن  برگ های گسانسوریا می  شود. در نتیجه خاکی که گیاهان سانسوریا  در آن رشد می کنند باید  از نظر  مواد معدنی ضروری مانند آهن غنی باشد.

 

علت زرد شدن برگ سانسوریا

تغییرات دمایی باعث زرد شدن برگ سانسوریا می شود.

تغییرات دمایی  مانند هوای گرم یا بسیار سرد می تواند باعث زرد شدن برگ های سانسوریا شود. مخصوصا گیاهان داخل منزل یا فضای بسته باید شرایط دمایی مناسب داشته باشند. اگر گیاه  در معرض تغییرات سریع فشار یا دما باشد، احتمالاً برگ‌های آن شبیه به برگ‌های یک گیاه زیر آبی خواهد بود.

نحوه آبیاری گیاهان سانسوریا

برای جلوگیری از زردی ناشی از آبیاری بیش از حد،  گیاه سانسوریا را تا خشک شدن کامل خاک آبیاری نکنید. بهتر است بیش از یک بار در هفته آبیاری نکنید. گیاه سانسوریا  را فقط زمانی آبیاری کنید که چهار سانت  بالای خاک  خشک شده باشد. بهتر است گیاهان سانسوریا را صبح زود آبیاری کنید، اگر خاک زهکشی پایینی داشته باشد، دمای بالا و نور خورشید در طول روز باعث افزایش میزان زهکشی می شود.

سخن پایانی

گیاهان برای تشکیل کلروفیل به مواد مغذی خاصی در خاک مانند آهن و منگنز نیاز دارند. بنابراین خاک فقیر از نظر مواد مغذی می تواند علت زرد شدن برگ سانسوریا شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر وسفارش کودی مناسب برای گیاهان سانسوریا با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید. کودهای ارگانیک و طبیعی شوک جذب سریع در گیاه دارند و مواد مغذی کامل و مناسب برای سانسوریا تامین می کنند. همچنین کودهای نانو شوک می توانند از زردی برگهای سانسوریا جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری