علت میوه ندادن درخت سیب

علت میوه ندادن درخت سیب

آخرین مقالات

علت میوه ندادن درخت سیب

درختان سیب اگر سالم باشند، میوه های فراوانی تولید خواهند کرد.  با این حال، گاهی  مشکلات در درختان بوجود می آید که باردهی و میوه دهی آنها را کاهش می دهد. در این مقاله در مورد میوه ندادن این درختان صحبت خواهیم کرد.

آفات و بیماری ها میوه دهی درخت سیب را کاهش می دهد.

 با پرورش درختان سالم می توان از اکثر مشکلات میوه دهی درخت سیب جلوگیری کرد. فراهم کردن شرایط بهینه برای درخت و تغذیه مناسب به درخت  کمک می کند بیشترین میوه  را تولید کند. آفات و بیماری ها میوه دهی  را کاهش می دهد، بناباین با یک تغذیه و کوددهی اصولی می توانید از این مشکل جلوگیری کنید.

سرمای زیاد به درختان سیب آسیب می رساند و باعث کاهش میوه آن می شود. 

سرمای زیاد یکی دیگر از عوامل میوه ندادن درختان سیب است. زمانی که درختان سیب شروع به گلدهی می کنند سرمای سبب می شود  گل­ها آسیب ببینند و میوه به خوبی تولید نشود. بهتر است در فصول سرد سال صبح زود پیش از تابش  نورخورشید، بر روی جوانه های  درخت آب پاشی کنید.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

هرس غیر اصولی باعث کاهش میوه دهی سیب می شود. 

 هرس کردن غیر اصولی  مانند قطع شاخه­‌های جوان می تواند به درختان سیب آسیب­‌ جدی وارد کند و کاهش میوه دهی شود. هرس صحیح  سبب می شود  که مواد مغذی بهتر جذب شاخه­‌های باقی مانده شود  و پربارتر گردند. هرس کردن در سال اول بعد از کاشتن درختان سیب انجام می شود.درسال دوم کاشت درختان سیب بهتر است عمل هرس در فصل زمستان انجام شود. یعنی زمانی که درختان سیب در خواب زمستانه هستند.

علت میوه ندادن درخت سیب

عدم کوددهی درختان سیب باعث کاهش میوه دهی آن می شود.

عدم کوددهی درختان سیب باعث می شود گلدهی به موقع انجام نشود و میوه دهی کاهش یابد. کود مناسب می تواند درخت را تقویت  و میوه دهی آن را زیاد کند.از کودهایی که می توانید برای درختان سیب استفاده کنید  کود مرغی، کود اسیدهیومیک، کود گوگرد می باشد. از کودهایی استفاده کنید طبیعی و مفید باشند و بتوانند تمام مواد مورد نیاز را به درختان سیب برسانند.

سخن پایانی :

برخی از درختان میوه از جمله سیب، در یک سال بسیار زیاد و در سال بعد فقط به مقدار کم رشد کنند.این به  دلیل تأثیری است که یک محصول بسیار پربار  بر تولید محصول در سال بعد دارد. درخت سیب بدون میوه ممکن است نور یا آب کافی دریافت نکرده باشد. حتی تولید ضعیف میوه نیز ناشی از کوددهی بیش از حد می باشد.  جهت کسب اطلاعات بیشتر  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری