علت گل ندادن درخت کیوی

علت گل ندادن درخت کیوی

آخرین مقالات

علت گل ندادن درخت کیوی

یکی از مشکلات مهم در هنگام رشد کیوی عدم گلدهی این درخت می باشد. این مشکل باعث عدم تولید و یا کاهش محصول خواهد شد. گلها در اوایل تابستان به رنگ سفید یا شیری هستند، این گلها به دلیل نداشتن شیره و شهد برای زنبورهای عسل جذاب نیستند بنابراین گرده افشانی برای کیوی به خوبی صورت نمی گیرد. البته می توان آنها را بوسیله باد گرده افشانی کرد. گرده افشانی دستی نیز می تواند به تولید میوه و همچنین کیفیت آن  کمک کند.

علت گل ندادن درخت کیوی

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

چه عواملی باعث گل ندادن کیوی می شوند:

 

هرس نادرست و نامناسب کیوی

هرس کردن برای افزایش دسترسی کل درخت به نور کافی و اکسیژن لازم است، هرس کردن شاخه های اضافی باعث تحریک درخت برای باردهی بیشتر است. درخت کیوی رشد بالایی دارد و می تواند به سرعت به دور داربست هایی که برای نگهداشتن آن قرار داده شده بپیچد، البته در اثر فرو رفتن سیم داخل تنه درخت امکان خشک شدن آن وجود دارد.

شرایط آب و هوایی برای کیوی

شرایط آب و هوای مناسب از دیگر عوامل مهم برای رشد مناسب کیوی است هوای خیلی گرم و یا خیلی سرد برای رشد کیوی مضر است. کیوی ها در برابر سرما اما در هنگام ورود به فصل رویش برگها ممکن است در اثر یخبندان از بین برود.

خاک نامناسب کشت کیوی

اگر خاکی که کیوی درون آن کاشته شده ضعیف و فاقد مواد و عناصر مغذی مورد نیاز گیاه باشد باعث عدم گلدهی آن می شود. خاک شنی حاوی هوموس کافی و همچنین استفاده از کودهای دامی نیز نتایج خوبی برای کیوی خواهد داشت.

 

وجود آفات و بیماری

 منظور از آفات  و بیماری وجود انواع کنه به خصوص عنکبوتی، انواع مورچه و کرم های جنگلی وسایر عوامل بیماری زایی است که علاوه بر تاثیر گذاشتن بر روی سلامت درخت به داخل میوه نفوذ کرده و باعث پوک شدن بافت داخلی میوه خواهند شد.

نقص در عمل گرده افشانی

 درست انجام نشدن گرده افشانی  می تواند علت گل ندادن درخت کیوی باشد. علاوه بر این دلایل دیگری برای گل ندادن درخت وجود دارد. برای رفع این مشکل پایه های نر و ماده آن را نزدیک به هم می کارند. و در مواردی حتی با استفاده از روش های دستی به گرده افشانی گیاه کمک می کنند.

اشتراک گذاری