قلمه زدن آگلونما

قلمه زدن آگلونما

آخرین مقالات

قلمه زدن آگلونما

گیاهان آگلونما دارای برگ های طرح دار زیبا هستند، این گیاهان چند ساله همیشه سبز رشد کندی دارند و بومی آسیای جنوب شرقی می باشند، این گیاهان به صورت عمودی رشد می کنند و ارتفاع آنها تا 120 سانتی متر می رسد. خاک این گیاهان همیشه باید مرطوب  باشد ، در  بهار و تابستان بیشتر و در زمستان به آبیاری کمتری نیاز دارند.

نحوه تکثیر گیاهان آلگونما

تکثیر از طریق ریشه

 یک گیاه را می توان از طریق ریشه از گیاه مادری خود جدا کرد و در این فرایند، مهم است که گیاه تازه کاشته شده را در زیر نور غیرمستقیم خورشید نگهداری شود.

تکثیر  از طریق ساقه

تکثیر از طریق ساقه حدود 25 تا 45 روز ساقه های  جدید شروع به رشد می کنند.

تکثیر قلمه در آب 

تکثیر قلمه در آب با ایجاد تعادل رطوبت مناسب، سرعت تکثیر قلمه ها را افزایش می دهد و از  کپک زدن جلوگیری می شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

قلمه زدن آگلونما

ترکیبات خاک گلدان محل کاشت قلمه های آلگونما

بهتر است از مخلوط خاک شامل 30 درصد خاک معمولی، 25 درصد  کوکو پیت یا پیت ماس و 25 درصد کمپوست و 20 درصد پرلیت باشد.این مخلوط باعث  هوادهی  بهتر خاک می شود. همچنین زهکشی آب اضافی را تسهیل می کند. بنابراین، خطر پوسیدگی ریشه کمتر خواهد بود.

تکثیر و قلمه زنی گیاهان هنری است که ارزش یادگیری  را دارد.با آشنایی با  نحوه تکثیر آگلانما می توانید بسیاری از گیاهان را از پژمردگی و خشک شدن نجات دهید. تکثیر از طریق برش یا تقسیم شدن ساقه  نیز یک راه سریعتر و مقرون به صرفه برای رشد گیاهان در باغات است که علاوه بر افزایش عملکرد و تولید ، باعث زیبایی دوچندان آن نیز می شود. شما پرورش دهندگان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از کودهای نانو شوک برای گیاهان خود استفاده کنید.

 

 

 

اشتراک گذاری