قیمت اسید هیومیک

قیمت اسید هیومیک

آخرین مقالات

قیمت اسید هیومیک

کود اسید هیومیک یکی از کودهای مفیدی است که امروزه کشاورزان و باغداران از آن برای درختان خود استفاده می کنند. این کود بر خلاف نامش حاوی هیچ نوع اسیدی نیست و شباهتی به اسیدهای شیمیایی یا طبیعی ندارد. اسید هیومیک ماده ای  است که تحت شرایط خاص با فعالیت میکروارگانیسم ها به وجود می‌آید. باقیمانده گیاهان و جانوران مختلف در گذر زمان تجزیه می‌شوند و هوموس را تشکیل می‌دهند. درترکیب مواد هوموسی هیومیک و فولیک اسید وجود دارد. PH اسید هیومیک کمتر از ۷ و اسیدی است به همین علت به آن اسید هیومیک می‌گویند. اسید هیومیک ها قدمتی چندین ساله دارند و ترکیب بسیار ارزشمند و سرشار از ترکیبات مهمی همچون اسیدآمینه ها،  آلدئیدها هستند.

قیمت اسید هیومیک

روش های تولید کود اسید هیومیک

اسید هیومیک ازمنابع مختلفی تولید می شوند، بهترین نوع اسید هیومیک را در ته نشست های قدیمی زمین های مرطوب و از بقایای اجساد گیاهان و حیوانات می‌توان یافت. با گذشت مدت زمانی طولانی این مواد در حال تجزیه با خاک و سنگ پوشانده می‌شوند. گاهی با افزایش فشار سنگ ها مواد اسید هیومیک از زیر سنگ و خاک به بیرون می‌ریزند و در اثر مجاورت با اکسیژن به مواد مرغوبی تبدیل می‌شوند.

عملکرد اسید هیومیک چگونه است؟

هیومیک اسید باعث می‌شود تا خاک  به محل مناسبی برای فعالیت میکروارگانیسم ها تبدیل شده و ترکیبات و عناصر مغذی زیادی به خاک افزوده شود و جذب عنصرهای معدنی و مغذی  توسط ریشه گیاهان افزایش پیدا می‌کند. با افزایش جذب ترکیبات مغذی فعالیت های اصلی و مهم گیاه مثل ریشه زایی و جوانه زنی و گلدهی تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و در نهایت محصول قابل توجهی از نظر کمیت و کیفیت تولید خواهند شد.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

انواع کود اسید هیومیک

کودهای اسید هیومیک را به دو نوع فعال و غیرفعال تقسیم می‌کنند. کودهای فعال آن دسته از کودهای اسید هیومیک هستند که در آب یا دیگر حلال ها به راحتی حل می‌شوند. کودهای غیرفعال هم قابلیت انحلال در آب را ندارند. کود اسید هیومیک به سه شکل تولید می‌شوند. مایع، پودری یا جامد. اسید هیومیک مایع و جامد حلالیت زیادی در آب دارند و کود فعال محسوب می‌شوند در حالی که اسید هیومیک گرانوله در آب حل نمی‌شود و مصرف زیادی ندارد. این کودها در خاک  زمان طولانی باقی می‌مانند و جذب آن ها به زمان زیادی نیازدارد.

 

قیمت اسید هیومیک

شرکت های تولید کننده کود اسید هیومیک بر اساس نوع کود و شکل و همچنین وزن آن قیمت های مختلفی را در نظر می‌گیرند. قیمت اسید هیومیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. کیفیت کودها و نوع مواد اولیه آن روی قیمت کود تاثیر دارد و قطعا کودی با کیفیت بالا قیمت بالاتری هم دارد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار روی قیمت اسید هیومیک، شرکت و برند سازنده کود است که برخی شرکت ها طبق سابقه و شهرتی که دارند قیمت های متفاوتی نسبت به دیگر برندها ارائه می‌دهند.

فواید کودهای اسید هیومیک

 

کودهای اسید هیومیک با افزایش متابولیسم گیاه مقاومت آن ها را در برابر سرما و گرما و تنش های آب و هوایی دیگر بالا می‌برد.همچنین این ترکیبات با افزایش تولید قندها، پروتئین های ضروری و‌اسیدهای آمینه در گیاهان، موجب افزایش کمی و‌ کیفی محصولات باغی و زراعی می‌شود.این کودها مانع رسوب ترکیبات مغذی در خاک شده و کمک می‌کنند ریشه به میزان بالایی این مواد را از خاک جذب کند.

اشتراک گذاری