قیمت هیومیک اسید خارجی

قیمت هیومیک اسید خارجی

آخرین مقالات

قیمت هیومیک اسید خارجی

قیمت هیومیک اسید خارجی با توجه به فاکتورهایی از جمله مواد تشکیل دهنده، شرکت و کشور سازنده، برند متغیر می‌باشد.هیومیک اسید خارجی به خصوص در سال‌های اخیر با نوسان قیمت زیادی مواجه شده است چرا که به صورت وارداتی می‌باشد و از طریق یکسری واسطه‌ها با قیمت بالاتری به دست مشتریان می‌رسد. هیومیک اسید خارجی در انواع مختلفی تولید می‌شود که دامنه متغیری از قیمت‌ها را در بر می‌گیرد.

 

هیومیک اسید از کودهای کاربردی زیاد در صنعت کشاورزی است.

 هیومیک اسید یکی از پرکاربردترین محصولات تولیدی در صنعت کشاورزی است. و ایران جزء یکی از کشورهای پرمصرف در این زمینه می‌باشد. این کود از خواص و مزایای بی‌شماری در بخش کشاورزی برخوردار است که این امر موجب شده تا روز به روز به تعداد کشاورزانی که به سمت مصرف هیومیک اسید خارجی گرایش پیدا می‌کنند نیز بیشتر شود.

قیمت هیومیک اسید خارجی

ترکیبات هیومیک اسید

هیومیک اسید نوعی کود آلی است که از تجزیه بقایای جانوری و گیاهی طی میلیون‌ها سال تحت یکسری فرایند و شرایط ایجاد می‌گردد. گیاهان و یا جانوران وقتی که در خاک مدفون می‌شوند تحت تاثیر شرایطی همچون گرما و رطوبت به عنوان منبع خوبی از ماده آلی و معدنی تبدیل می‌شوند.این ترکیب  شامل سه بخش هیومیک اسید، فولیک اسید و هیومین می‌باشد. که مجموع آن‌ها برای رشد هر چه بهتر انواع گیاه مفید است. در واقع هیومیک اسید حاوی ترکیباتی سرشار از مواد مغذی برای خاک کشاورزی است که می‌تواند بازدهی و عملکرد محصولات را ارتقاء ببخشد.

ویژگی استفاده از هیومیک اسید خارجی

افزایش محصول

بازدهی محصول یکی از مهمترین ویژگی استفاده از هیومیک اسید خارجی در بخش کشاورزی است. این کود از طریق تحریک نمودن آنزیم و همچنین تاثیر بر تکثیر میکروارگانیزم‌های مطلوب در خاک،  به رشد کمی و کیفی محصولات کشاورزی  کمک می نماید.

تعادل در خاک‌های اسیدی

متعادل نمودن خاک به لحاظ اسیدی و یا قلیایی از دیگر ویژگی استفاده از کود هیومیک اسید می‌باشد. این کود میزان PH خاک را تنظیم می‌کند تا محصول در خاکی متعادل و مناسب رشد کند.

کمک به حفظ رطوبت خاک

یکی از مهمترین ویژگی استفاده از هیومیک اسید خارجی، بالا بردن ظرفیت خاک در حفظ آب می‌باشد، چرا که به طور قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی می‌گردد. وجود این کود به گونه‌ای است که ساختار خاک را در مقابل  کم آبی و خشکی مقاوم می‌کند. این موضوع برای مناطقی که در آن محدودیت آب وجود دارد از اهمیت بالایی برخوردار است

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

انواع هیومیک اسید خارجی

برخی از کشورها در زمینه تولید کود پیشرو هستند و کودهایی با کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌کنند که از آن جمله می‌توان به سوئیس و اسپانیا نمود. برای دسترسی به این نوع کودها می‌توان به طور مستقیم با شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز آن در کشور تماس گرفت. از انواع کود هیومیک اسید می‌توان اشاره‌ای به موارد زیر نمود:

  • کود هیومیک اسید ارگانیک
  • کود هیومیک اسید پودری
  • کود هیومیک اسید مایع
  • آمریکایی
  • هلندی
  • فرانسوی
  • چینی
  • ایرانی

کلام پایانی

کود هیومیک اسید از مصرف بالایی برخوردار است که دلیل آن را نیز به مزایایی که در صنعت کشاورزی دارد، می‌توان نسبت داد. بسیاری از کشورها برای ارتقاء و بالا بردن ظرفیت محصولات زراعی و باغی از این کود بهره می‌برند. اکثر کشورهایی که در بخش کشاورزی توانسته‌اند پیشرفت کنند اقدام به تولید این کود نموده‌اند. کشور ما نیز با بهره بردن از این کود می‌تواند به دستاوردهای خوبی در زمینه کشاورزی دست پیدا کند. این کود در بازار کشورمان با نرخ متغیری خرید و فروش می‌گردد. معمولا قیمت هیومیک اسید خارجی از آنجایی که به صورت وارداتی می‌باشد در مقایسه با نوع داخلی بیشتر است.البته جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری