قیمت کود k60

قیمت کود k60

آخرین مقالات

قیمت کود k60

کود کا۶۰ یا کود پتاس بالا باتوجه به نیاز گیاهان در زمان های گلدهی میوه دهی و ریشه زایی  استفاده می شود. این کود به رفع سریع کمبود پتاسیم کمک کرده و بصورت محلول استفاده می شود. از جمله کودهای پر بازده در کشاورزی است که به‌ علت کارایی و پتانسیل بالای خود امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کود حاوی درصد بالای پتاسیم محلول بوده و دارای pH اسیدی است که همراه با آمینواسیدهای آزاد خود قابلیت جذب پتاسیم را افزایش می دهد.

قیمت کود k60

نقش k60  در آبدارشدن میوه ها

کود k60 حاوی پتاسیم بالا که  در تولید جوانه، گل و میوه کمک می کند. این امر به ویژه در محصولاتی مانند گوجه فرنگی، کدو و خربزه بسیار مهم است. به این ترتیب ، پتاسیم برای تشکیل میوه های بزرگ و آبدار موثر می باشد. سیستم های ریشه نیز از این درشت مغذی بسیار سود می برند. این نه تنها رشد ریشه را افزایش می دهد،بلکه با حفظ رطوبت در هنگام افزایش دما، مقاومت به خشکی را نیز بهبود می بخشد.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

نقش پتاسیم در پرورش انواع گل ها

پتاسیم با  ایجاد محیطی پر از رطوبت و ریز مغذی های سالم  در تولید گل  موثر است. بدون پتاسیم، فسفر  قادر به تولید گل یا برداشت فراوان نخواهد بود.

 

مزیت استفاده از کود k60

افزایش حجم ، رنگ دهی و طعم بهتر در میوه ها و سبزیجات

افزایش مقاومت درختان و گیاهان در برابر تنش های محیطی

مناسب برای انواع گیاهان

کمک به افزایش قند فروکتوز

رفع سریع پتاسیم مورد نیاز

شناسایی کمبودk60 در گیاهان

علائم سوختگی روی برگها

پیچ خوردگی  برگها

زرد شدن بین رگبرگ (کلروز)

لکه های مایل به ارغوانی در سطح زیرین شاخ و برگ

توقف رشد

 

مقدار و نحوه مصرف کود k60

مقدار مصرف کود k60 با توجه به نوع گیاه متفاوت است مثلا برای درختان میوه ، برای افزایش رنگ میوه و بازارپسندی آنها بهتر است پس از تشکیل میوه تا زمان رسیدن و برداشت آن میزان یک تا ۲ لیتر از کود را به صورت محلول در هزار لیتر آب استفاده کرد.

قیمت کود k60

قیمت مصرفی کود k60 تحت تاثیر اندازه و درجه کیفی کود همچنین نوسانات بازار  قرار می گیرد.  همچنین دفعات مصرف و تکرار کود دهی روی قیمت تمام شده اثرگذار است. بنابراین بسته به این که از چه نوع محصولی با چه درجه کیفی استفاده خواهید کرد و نیاز گیاه شما به آن چقدر خواهد بود، قیمت کود k60 متفاوت خواهد بود.

اشتراک گذاری