مبارزه با آفات زعفران

مبارزه با آفات زعفران

آخرین مقالات

مبارزه با آفات زعفران

مبارزه با آفات زعفران از بخش‌های مهم در کشت زعفران به شمار می رود، با توجه به اینکه محصول با ارزشی است و به طلای سرخ معروف است . بنابراین لازم است با شناسایی آفت‌ها و بیماری‌های رایج آن، اصول مبارزه با آنها هم زیر نظر کارشناسان مربوطه انجام دهید.

نحوه مبارزه با موش، ازآفات برگ زعفران

 موش از حیواناتی است که برگ و پیاز زعفران را می جود. در صورتی که با آن مبارزه نکنید هر سال بیشتر  به این محصول آسیب می رساند. بهتر است از ورود این حیوان موذی  به مزارع جلوگیری کنید. همچنین می توانید از سموم مخصوص نابودی آن استفاده کنید.

مبارزه با خرگوش از آفات پیاز زعفران

 این حیوان برگ‌های سبز زعفران را می خورد. برگ زعفران، از سبزی‌ها کمیاب در زمستان است. همچنین خرگوش پیاز  زعفران از خاک در می آورد. از راههای مبارزه با این آفت حصارکشی دور مزرعه است، همچنین می توانید از سموم شیمیایی آربین نیز استفاده کنید که با پخش شدن بوی آن در هوا خرگوش را فراری می دهد.

 در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

مبارزه با آفات زعفران

 

مبارزه با کنه پیاز زعفران

این نوع کنه‌هاباعث کاهش عملکرد زعفران می شوند،  در صورتی که تعداد آن ها بیش از حد شود می توانند صدمات بسیار بیشتری را به مزارع شما وارد آورند.  کنه‌ها جاندارانی هستند به صورت بیضی، تیره و دارای پاهایی پرزدار و کوتاه،  این موجودات به پیاز زعفران حمله ور می شوند و سبب به وجود آمدن لک‌های سیاه در آن‌ها می شوند. این لک‌ها در نهایت به پوسیدگی زعفران منجر می شود و سبب می شود تا گیاه زعفران ضعیف شود. مهم ترین مواردی که در خصوص بیماری‌ها و انتقال آن‌ها وجود داد این است که بیماری از پیاز مادر به بقیه  سرایت نمی کند.

 

بنابراین کشاورزان لازم است تا مبارزه با آفات زعفران را در دستور کار خود قرار بدهند. در صورت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری