مصرف هیومیک اسید در انگور

مصرف هیومیک اسید در انگور

آخرین مقالات

مصرف هیومیک اسید در انگور

اکثر ارقام انگور در مناطق رشد مقاوم هستند و با حداقل مراقبت محصول خوبی می دهند. اما انجام  آزمایش خاک قبل کوددهی برای تعیین دقیق  مقدار کوددهی مناسب است.

روش محلول‌ پاشی در مصرف اسید هیومیک برای انگور

یکی از مؤثر ترین روش‌های کوددهی برای انگور  استفاده از کود آلی اسید هیومیک‌ از طریق تغذیه برگی است که با استفاده  از آن،  تمام عناصر و املاح غذایی را به صورت مستقیم در اختیار میوه، برگ و شاخه‌ها قرار می گیرد.  برای درخت‌هایی که دارای ریشه عمیقی هستند‌، این روش باعث جذب سریع کود می شود.

مصرف اسید هیومیک برای انگور به صورت چالکود

با توجه به سن درخت، فصل، حجم  رشد شاخه و برگ‌های درخت، 2 الی 4 چاله به عمق 30 الی 40 سانتی‌متر در پای درخت حفر کنید. سپس کود اسید هیومیک را در آن چاله بریزید و دوباره خاک را روی آن قرار دهید و به خوبی آبیاری کنید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کود کالمکس برای انگور

نحوه  کوددهی درختان انگور با کودهای اسید هیومیک

انگور ریشه عمیقی دارد و به کوددهی زیادی نیاز ندارد. مگر اینکه خاک شما بسیار فقیر باشد و تا حد امکان خاک  اصلاح کنید.  از  0.10 کیلوگرم کوداسید هیومیک  را به صورت  دایره در اطراف گیاه 1 متر از هر درخت انگور اضافه کنید. کود اسید هیومیک را  زمان  جوانه زنی  در بهار استفاده کنید. کود دهی خیلی دیر در فصل می تواند باعث رشد بیش از حدشود و  ممکن است گیاهان را در برابر آسیب های زمستانی آسیب پذیر کند.

زمان کوددهی درختان انگور با کودهای اسید هیومیک

دو تا سه هفته پس از کاشت، مقدار کمی کود اسید هیومیک را در انگور استفاده  کنید و آن را نزدیک پایه درخت نریزید. قبل از  جوانه زنی  مقدار آن را افزایش دهید.

نکات کوددهی درختان انگور با کودهای اسید هیومیک

نیازهای کودی  انگور  بسته به قدرت تاک و اندازه محصول می تواند بسیار متفاوت باشد. انگورهای جوان ممکن است در دو تا سه سال اول به کود نیاز نداشته باشند. بهتر است  در اوایل بهار استفاده شود.توجه داشته باشید کوددهی بیش از حد باعث گلدهی  نمی شود.  بلکه آن را به تاخیر می اندازد .

 

 

اشتراک گذاری