مزایای کود سه بیست شوک چیست

آخرین مقالات

مزایای کود سه بیست  شوک چیست

کود سه بیست  یکی از بهترین کودهایی است که در انواع گیاهان در مزرعه و فضای بسته در منزل و گلخانه نیز کاربرد دارد. این کود مزایای زیادی برای گیاهان دارد که در این مقاله مزایای آن بیان خواهد شد.

کوددهی بیش از حد گیاهان با کودهای سه بیست

همیشه باید  کوددهی را به میزان مناسب انجام دهید،  از کوددهی بیش از حد گیاهان با کودهای سه بیست  باعث شور شدن خاک و آسیب‌ رساندن به ریشه گیاهان می‌شود. هنگامی ‌که ریشه گیاه نیز از بین برود، دیگر جذب مواد و آب توسط آن به‌ خوبی انجام نمی‌شود و در نتیجه بعد از مدتی گیاه دچار پژمردگی می‌شود و از بین می‌رود.

انواع  کود سه بیست شوک 

کود سه بیست شوک  به‌ صورت پودری و مایع وجود دارند.  کودهای مایع شوک به‌ راحتی در آب حل  می شوند.بهتر است از کود مایع سه بیست را حتما رقیق کنید ، سپس استفاده کنید زیرا غلظت این کود بسیار بالا است و به سلامت گیاه آسیب وارد می‌شود. کود سه بیست دانه ای شوک را هم  در آب حل کنید و  به خاک اضافه کنید. این کود می‌تواند ریشه گیاه را به بهترین شکل ممکن تقویت کند اما باید مواظب باشید که پاشیدن آن روی برگ مضر است و می‌تواند به سلامت گیاه آسیب وارد کند.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

بهترین زمان مصرف کودهای سه بیست شوک در بهار است. 

 بهترین زمان مصرف کودهای سه بیست شوک  فصل بهار و تابستان است، زیرا در این فصل گل‌دهی گیاهان آغاز می‌شود و باید املاح و مواد غذایی به میزان کافی به آن‌ها برسد تا جوانه زنی بهتری داشته باشند. از این کود می توان  هر 2 هفته 1 بار برای گیاهان استفاده کرد.

مضرات کود سه بیست

مزایای کود سه بیست شوک 

  • افزایش کوددهی و میوه دهی گیاهان
  • کود سه بیست حاوی ازت زیادی است که کمک می‌کند پروتئین خاک تا حدود زیادی افزایش یابد و رشد ساقه، ریشه و برگ گیاه نیز رشد بیشتری داشته باشد.
  • این کود شوری خاک را خیلی سریع برطرف می‌کند و باکتری‌های موجود در خاک را نیز از بین می‌برد.
  • کود سه بیست حاوی املاح و ویتامین‌های ضروری مانند بور، منگنز، کلسیم، آهن، روی و اکسیژن است و مواد غذایی لازم را برای  گیاهان تامین می کند.
  • افزایش  فعالیت باکتری‌های مفید در خاک ر
  • افزایش مقاومت گیاه را در برابر سرما و یخ زدگی

سخن پایانی

کود سه بیست را می‌توانید به راحتی برای هر نوع گل و گیاهی  استفاده کنید. زیرا مضرات کود سه بیست بسیار کم است و اگر به صورت صحیح از آن بهره بگیرید، نه تنها  ضرر برای گیاهان‌ت به وجود نمی‌آورد، بلکه برای محیط زیست هم مفید می باشد.  جهت کسب اطلاعات بیشتر  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری