مقدار مصرف کود مرغی برای هر درخت پسته

اهمیت مصرف کود مرغی برای درختان پسته

آخرین مقالات

اهمیت  مصرف کود مرغی برای  درختان پسته

فناوری‌های تولید محصولات باغی از جمله درخت پسته دارای  تغییرات گسترده‌ای می باشد که  منجر به گسترش فناوری‌های نوآورانه در مورد مدیریت مواد مغذی شده است.  مدیریت مواد مغذی  در درختان آجیلی مانند پسته باعث  افزایش عملکرد خالص و بهبود کیفیت میوه های آجیلی می شود.  در این مقاله در مورد کودهای مرغی در درختان پسته مطالبی بیان می شود.

کودهای مرغی با مقدار نیتروژن مناسب برای درختان پسته مفید هستند.

 کودهای حیوانی مانند کودهای مرغی به عنوان کودهای گیاهی طبیعی مورد استفاده درختان پسته قرار می گیرند.کود مرغی به دلیل دارا بودن سطح بالای نیتروژن قابل جذب برای این درختان از کودهای مرغوب شناخته شده می باشند. کودهای مرغی همچنین سایر مواد مغذی ضروری پسته را نیز تامین می کنند و با افزایش محتوای آلی به عنوان اصلاح کننده خاک عمل می کنند که در  بهبود سطح رطوبت خاک و حفظ مواد مغذی کمک می کند.

ترکیبات مناسب کودهای مرغی باعث افزایش عملکرد  درختان پسته می شود.

ترکیبات مناسب کودهای مرغی شامل حدود 3 درصد نیتروژن ، 2/63 درصد فسفر و 1/4 درصد پتاسیم K2O است که اشکال اصلی نیتروژن در کودهای مرغی نیترات آمونیوم است که دسترسی نیترات را برای مدت طولانی تری برای گیاهان افزایش می دهد و باعث افزایش عملکرد درختان پسته می شود. از طرفی  استفاده از کودهای آلی  مرغی باعث  کاهش مصرف کودهای شیمیایی باغات پسته و افزایش میوه های آجیلی می شود.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

مقدار مصرف کود مرغی برای هر درخت پسته

فواید کودهای مرغی برای درختان پسته

افزایش  حاصلخیزی خاک و عملکرد محصول

بهبود رشد، عملکرد و کیفیت پسته

افزایش محتوای کربوهیدرات و  پروتئین  در پسته

بهبود فتوسنتز، بیوماس گیاهی

افزایش محتوای نشاسته، فیبر خام، خاکستر، پروتئین خام، فسفر، کلسیم و منیزیم

سخن پایانی:

مقدار مصرف کود مرغی برای درختان  پسته بسیار اهمیت دارد، کودهای مرغی شوک با توجه به نانو بودن و طبیعی باعث افزایش رشد و کارایی بهینه درختان پسته می شود.  جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کود مرغی شوک با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری