موانع سد راه کشاورزی ایران

موانع سد راه کشاورزی ایران

آخرین مقالات

موانع سد راه کشاورزی ایران

 ایران از مناطق کشاورزی متنوعی برخوردار است و الگوهای کشت متفاوتی در آن کشت می شود.استفاده از تمام پتانسیل‌ها و ارزیابی مناطق کشاورزی، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید حتما کشاورزان با موانع سد راه کشاورزی ایران آشنا باشند .

کمبود  آب مهمترین موانع کشاورزی در ایران است.

از مهم‌ ترین موانع و مشکلاتی که کشاورزان در شهرهای مختلف با آن مواجه هستند، کمبود آب است. آب نقش بسیار مهمی در رشد و پرورش محصولات کشاورزی دارد و به همین علت با وجود کمبود کشاورزان نمی‌توانستند محصولات سالم و باکیفیتی را تولید کنند.

شوری خاک باعث از بین رفتن محصولات کشاورزی می شود.

یکی از مشکلات کشاورزی شور بودن خاک است که می تواند  باعث از بین رفتن اغلب محصولات کشاورزی شود. به‌ همین‌ علت کشاورزانی که خاک زمین‌شان شور است، باید حتما اقدام به برطرف کردن این مشکل کنند تا دچار ضرر نشوند. با استفاده از کودهای مختلف می‌توانید به‌ راحتی این مشکل را برطرف کنید. برای از بین بردن شوری خاک کافی است کود طبیعی مانند کود اسید هیومیک استفاده کنید.

موانع سد راه کشاورزی ایران

در مورد کودهای فروت ست بیشتر بدانیم 

از مشکلات کشاورزی ایران آفات و بیماری ها

 آفات وبیماری ها در همه زمین‌های کشاورزی وجود دارند و در صورت از بین نبردن آن‌ها، ممکن است آسیب جدی به محصولات یا گیاهان‌تان وارد شود. بنابر این باید برای از بین بردن آفات،بهتر است از کودهای طبیعی و ارگانیک شوک استفاده کنید.

سرمازدگی از مشکلات کشاورزی ایران می باشد.

از موانع و مشکلات کشاورزی ایران، سرمازدگی است که در برخی از شهرهای سردسیر ایران این مشکل به‌ طور چشمگیری وجود دارد. در مناطق دارای آب‌ و هوای سرد، گیاهان دائم دچار سرمازدگی می‌شوند و اغلب  از بین می‌روند. بنابراین اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که آب‌ و هوای آن‌ جا بسیار سرد است و گیاهان تان در معرض سرما زدگی قرار دارد، بهتر است حتما از کودهایی بهره بگیرید که آن‌ها را در برابر سرما و یخ‌زدگی محافظت نماید.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

سخن پایانی

با این‌ که موانع و مشکلات متعددی بر سر راه کشاورزان وجود دارد اما طبق آمار به‌ دست‌ آمده می‌توان گفت که ایران در بین دیگر کشورهای برتر تولیدات کشاورزی، از رتبه بسیار ممتازی برخوردار است و توانسته است در این زمینه، موفقیت‌های بسیار زیادی نیز به دست آورد. همچنین بهتر است بدانید که برای از بین بردن موانع سد راه کشاورزی ایران، راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که کشاورزان با بهره گرفتن از آن‌ها می‌توانند بهترین و سالم‌ ترین محصولات را تولید کنند.

اشتراک گذاری