نحوه کاشت هسته گیلاس

نحوه کاشت درختان گیلاس

آخرین مقالات

نحوه کاشت درختان گیلاس

برای کاشت یک درخت گیلاس، استفاده از خاک مرغوب و آبیاری به موقع آن است. درختان گیلاس برای رشد خوب به خاک حاصلخیز و متعادل نیاز دارند، بنابراین قبل از کاشت، خاک محل کاشت  را آزمایش کنید. در این مقاله در مورد نحوه کاشت درختان گیلاس مطالبی بیان می شود.

اقدامات قبل کاشت درختان گیلاس:

قبل از کاشت ریشه های درخت گیلاس را در یک سطل یا وان بزرگ آب به مدت 1 تا 2 ساعت خیس کنید. این کار از خشک شدن ریشه ها در حین  قرار دادن در حفر  کاشت جلوگیری می کند. از خیساندن ریشه ها به مدت بیش از 6 ساعت خودداری کنید. بهتر  است قبل از کاشت، ریشه ها را در معرض دمای انجماد (یا کمتر) قرار ندهید.

نحوه کاشت درختان گیلاس

حفره  کاشت را به اندازه کافی عمیق و گسترده حفر کنید تا سیستم ریشه فضای کافی برای گسترش و رشد آسان داشته باشد. خاک سطحی  که دارای مواد مغذی بیشتر است به صورت جداگانه نگهداری کنید،  تا بتوانید آن را در انتهای حفره کاشت  قرار دهید.برای سست کردن خاک، کود دامی کهنه/پوسیده را در توده خاک سطحی  مخلوط کنید، سپس درخت گیلاس را در مرکزحفره کاشت قرار دهید و ریشه های آن را به سمت پایین قرار دهید. خاک اطراف ریشه ها را با دقت پر کنید و در حین پر کردن حفره  کاشت، درخت را به خوبی مستقر کنید،  این کار باعث از بین رفتن حفره های هوایی می شود که می تواند به ریشه ها آسیب برساند.

نحوه قرار دادن مالچ در زمان کاشت درختان گیلاس

حدود 6 سانت از مواد آلی مانند پوست چوب  را در اطراف ناحیه ریشه درخت گیلاس قرار دهید. مالچ پاشی به جلوگیری از رشد علف های هرز کمک می کند و از تبخیر، جمع شدن آب و آسیب یخ زدگی اطراف تنه در زمستان جلوگیری می کند. در پاییز، لایه مالچ را دو برابر کنید یا یک لایه نی برای محافظت  درختان در زمستان اضافه کنید.

نحوه کاشت هسته گیلاس

در مورد هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

بهترین مکان برای رشد درختان گیلاس

درختان گیلاس  در مکانی گرم و بدون یخبندان و در خاک با زهکشی خوب و کمی اسیدی بهترین عملکرد را دارند. گونه‌های گیلاس مورلو معمولاً کوچک‌تر هستند و تا حدودی سایه را نیز تحمل می‌کنند، بنابراین می‌توان آن‌ها را در مناطق شمالی کاشت. گیلاس‌های شیرین را می‌توان به‌عنوان درختان مستقل در فضاهای بزرگ‌تر پرورش داد، یا گونه‌های کوتوله را می‌توان به‌عنوان درختانی که در  مقابل نور خورشید پرورش داه می شوند یا ب به نور آفتاب زیادی نیاز دارند.

 نکات مهم مراقبت و کاشت درختان گیلاس

  • از هرس درخت در پاییز خودداری کنید، زیرا شاخه‎‌ها در معرض سرما قرار می‎ گیرند
  • مالچ را به طور منظم در تمام بهار و تابستان استفاده کنید
  • درختان را در اواخر زمستان هرس کنید
  • نهال‎‌ها را به خوبی آب و در خاک مرطوب نگه دارید.
  • در حالی که بیشتر درختان گیلاس باید در اواخر بهار کاشته شوند، بعضی از انواع آن ها در تابستان و اوایل پاییز نیز رشد خوبی دارند.

نحوه کاشت هسته گیلاس

نتیجه گیری:

پرورش درخت گیلاس امکان پذیر است، به شرط اینکه نحوه کاشت درختان گیلاس را به درستی بدانید، شما پرورش دهندگان و باغداران محترم می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت درختان گیلاس و نحوه کوددهی آنها با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری