نمایندگی کود شیمیایی

نمایندگی کودهای شیمیایی

آخرین مقالات

نمایندگی کودهای شیمیایی

اکثر  کودهای شیمیایی را می توان از انواع فروشگاه های عرضه کود شیمیایی خریداری کنید، اما در صورت خرید از نمایندگی کودهای شیمیایی می توانید با نرخ مناسب و به صرفه خریداری کنید. در این مقاله در مورد نمایندگی کودهای شیمیایی با ما همره باشید.

نحوه انتخاب کود شیمیایی مناسب

کودهای شیمیایی دارای عناصر و املاح مغذی می باشد که در رشد بهتر گیاهان موثر می باشد. کشاورزان نباید بدون آگاهی  از انواع کودهای شیمیایی استفاده کنند.  اما ضروری است که در ابتدا با استفاده از آزمون خاک عناصر مورد نیاز  خاک تعیین شود، سپس  گیاهان را کوددهی کنید.در هنگام انتخاب کود دقت داشته باشید که کود مورد نظر  غنی از املاح و مواد غذایی ضروری مانند فسفر، نیتروژن، کلسیم، پتاسیم و بسیاری از عناصر ضروری دیگر باشد تا به بهترین حالت بتواند تمامی عناصر ضروری و کمبودهای غذائی خاک و گیاه را به‌خوبی تامین کند.

نمایندگی کود شیمیایی

نحوه استفاده صحیح از انواع کودهای شیمیایی

 انواع  کودهای شیمیائی را می توان به صورت‌های پودری، گرانولی، مایع از نمایندگی کود شیمیایی  معتبر خریداری نمایید و به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید. شما برای استفاده از کودهای شیمیایی به‌ مهارت خاصی زیاد نیاز ندارید و برای حصول بهترین نتیجه ممکن باید همواره یک سری از نکات مهم در حین مصرف این کودها را به‌خوبی بدانید .  کودهای  محلول در آب را به صورت  محلول پاشی و آبیاری استفاده کنید. همچنین  می‌توانید کود مورد نظر را به‌خوبی با آب مخلوط کنید و سپس آن را روی  قسمت‌های مختلف گیاه اسپری کنید.

چگونه گیاهان را با کودهای شیمیایی مناسب کوددهی کنید

در روش پخش سطحی می‌توانید کود پودری خود را بر روی سطح خاک به‌طور مساوی پخش کنید، کودها  با گذشت زمان با خاک ترکیب شود.در روش چالکود  نیز  باید کود مورد نظر خود را در حفره زیر درخت بریزید و پس‌ از پر کردن چاله با کود شیمیایی باید روی سطح چاله را نیز با خاک بپوشانید و در نهایت به طور کامل  آبیاری کنید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

فواید استفاده از کودهای شیمیایی برای گیاهان و خاک

کودهای شیمیایی کمبودهای غذائی خاک و گیاه را جبران می کنند، همچنین ساختار خاک را هم تقویت کرده و موجب حاصلخیزی خاک می شود. از آنجایی که بیشتر کودهای شیمیایی به‌صورت محلول در آب هستند و گیاهان نیز مواد محلول در آب را به‌خوبی می‌توانند جذب کنند، شما با استفاده از این کودهای شیمیایی می‌توانید مواد مغذی گیاهان را به آن‌ها برسانید و محصولات خود را نیز به‌خوبی تقویت کنید.

سخن پایانی :

قیمت کودهای شیمیایی نسبت‌ به دیگر کودهای موجود در بازار بسیار کمتر است و کشاورزان و باغداران با استفاده از این کود می‌توانند در هزینه‌های مصرفی خود صرفه‌جویی نمایند، اما این رو هم بدانید که کودهای ارگانیک و نانو بهتر ومفید تر است. همچنین استفاده از کودهای طبیعی موجب افزایش عملکرد محصولات می‌شود و آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود.

اشتراک گذاری