نگهداری از گیاه اسپاتی فیلوم

نگهداری از گیاه اسپاتی فیلوم

آخرین مقالات

نگهداری از گیاه اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم گیاه چند ساله  از خانواده شیپوریان است. این گیاه بومی  جنوب و مرکز کشور آمریکا می باشد.  گل اسپاتی فیلوم دارای برگ‌های سبز و نوک تیز است که باعث تصفیه آلودگی هوا  می شود. این گیاه با نور بسیار کم هم می تواند رشد کند. چنانچه در خانه نور کافی دارید می توانید این گیاه را به آسانی در خانه نگه دارید.

دمای مناسب نگهداری  گل اسپاتی فیلوم

در منطقی که هوا دچار تغییرات ناگهانی می شود برای رشد این گیاه مناسب  نمی باشد. دمای میان 12 تا 23 درجه برای رشد این گیاه مناسب است. چنانچه دمای هوا بالا باشد سبب می شود تا برگهای آن دچار سوختگی و پیچیدگی شود. لازم است بدانید که این گیاه به سرمای هوا حساس است و هوای سرد  را نمی تواند تحمل کند.

نگهداری از گیاه اسپاتی فیلوم

نحوه آبیاری گیاهان اسپاتی فیلوم

 لازم است تا این گیاه را در خاک مرطوب قرار بدهید. خاک نباید زیاد خیس و زیاد خشک هم نباشد. همچنین نباید گیاه از کمبود آب پژمرده شود. آب اضافی در گیاه را پس از آبیاری از خاک خارج نمایید.در غیر این صورت سبب می شوید تا ریشه‌های گیاه دچار پوسیدگی شود. برگ‌های اسپاتی فیلوم به علت آبیاری کم یا زیاد به رنگ قهوه ای در می آیند. هر چند وقت یک دفعه این گیاه را به حمام ببرید و در زیر دوش آب برگ‌های این گیاه را بشویید تا گرد و خاکی که بر روی آن نشسته است را پاک نمایید. بدین ترتیب روزنه های برگ‌ها پاک می شود و سبب می شود تا برگ‌ها بتوانند بهتر رشد کنند .

در مورد کودهای سیلیکات پتاسیم بیشتر بدانیم 

خاک مورد نیاز گیاهان اسپاتی فیلوم

 گیاه اسپاتی فلوم به خاکی با زهکشی مناسب نیاز دارد.  بهترین خاک باید دارای ترکیباتی مثل  خاک برگ، پیت ماس و پرلیت باشد.دلیل پژمرده شدن این گیاه این است که برگ‌های سبز گیاه به اندازه کافی مواد تغذیه ای مناسب دریافت نمی کنند که با کود دادن منظم این مشکل برطرف می شود.

نحوه کوددهی گیاهان اسپاتی فیلوم

  گیاه اسپاتی فیلوم به کوددهی زیادی  نیازی ندارد.این گیاه را  در ماه یک بار  و در موقع گلدهی و رشد گیاهان را نیز کوددهی کنید. کودی که شامل آهن و منیزیم باشد برای این گیاه مورد نیاز است. اگر کوددهی را زیاد انجام دهید سبب می شوید تا نوک برگ‌های گیاه به رنگ قهوه ای در بیاید. گیاه را در زمستان کوددهی نکنید.

 

نحوه عوض کردن گلدان گیاهان اسپاتی فیلوم 

  اسپاتی فیلوم در گلدان‌هایی که دقیقا به انداره آن‌ها باشد و حتی مقداری کوچک  هم باشد می تواند بهتر گلدهی کند. هنگامی که گلدان را عوض می کنید لازم است تا گیاه را به مقدار کافی آب داده باشید. موقع عوض کردن گلدان  ریشه‌های  تیره  را جدا کنید. زیرا سیاهی نشان می دهد که آن‌ها خراب شده اند. پس از این که گلدان را عوض کردید لازم است تا به آبیاری آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

اشتراک گذاری