نگهداری گیاه ژربرا دیزی

نگهداری گیاه ژربرا دیزی

آخرین مقالات

نگهداری گیاه ژربرا دیزی

 منشا گیاه رژا دیزی آفریقای جنوبی است و در رنگ های مختلف، صورتی، زرد، نارنجی و سفید وجود دارد. دارای ساقه زبر و پرزدار است .برگهای آن دارای حاشیه  موج مانند است و یک گیاه کاشت شده در گلدان می تواند دارای چندین ساقه با چند گل باشد

نور مناسب برای گیاهان رژبرا دیزی

 گیاه ژربرا  نوردوست است است و قرار گرفتن این گیاه در مدت  16 ساعت در محیط-های با  نور کافی باشد برای رشد آن بی نظیر است. تابش آفتاب باید به گل دهی این گیاه منجر شود و عمر شاخه‌های بریده در این گیاه را نیز افزایش می دهد.

 

 

نگهداری گیاه ژربرا دیزی

نحوه آبیاری گیاهان رژبرا دیزی 

برای آبیاری این گیاه در فصول گرم سال لازم به طور منظم آن را آبیاری کنید و مرطوب بودن خاک گیاه لازم است. در فصول سرد سال میزان آبیاری کم می شود،  آبیاری کم در فصل زمستان باعث خم شدن گیاه می شود. در آبیاری این گیاه زیاده روی نکنید. خاک سنگین می تواند صدمه زیادی به ریشه این گیاه بزند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

آفات و بیماریهای گیاه رژبرا دیزی

گل های  ژربرا مستعد ابتلا به بیماری های قارچی هستند،  گونه های قدیمی تر کمتر حساس هستند. اسپری های قارچی از پوسیدگی طوقه جلوگیری نمی کنند، بنابراین کاشت و آبیاری صحیح برای مراقبت از این گلها  ضروری است. مطمئن شوید که آنها را با فاصله مناسب و در مناطقی با نور زیاد بکارید. صبح ها آبیاری کنید تا برگ ها در طول روز خشک شوند تا خطر پوسیدگی و بیماری های قارچی کاهش یابد. این گیاهان را می توان با استفاده از کود مایع ریز مغذی مانند کود  جلبک دریایی برای نابودی آفات کوددهی کرد.

نحوه کاشت گیاه رژبرا دیزی

رشد گیاهان ژربرا از طریق بذر، نهال یا تقسیم  شدن امکان پذیر است. در روش بذر  باید فوراً کاشته شوند. رشد از نهال یا گیاهان تقسیم شده آسان تر است و می توانید  نوع گل  را تشخیص دهید. اگر گیاهان  چندساله هستند ، ساقه را می‌توان در اوایل بهار  تقسیم کرد و  برگ های پایینی را جدا کرده و بلافاصله دوباره بکارید.

اشتراک گذاری