هرس درخت انار

هرس درختان انار

آخرین مقالات

هرس درختان  انار

درختان انار به هرس زیادی نیازی ندارند، اما انجام آن در زمان مناسب در تولید میوه با کیفیت و عملکرد عالی آن موثر است. درختان انار بعد کاشت رشد سریعی دارند و در صورت مراقبت صحیح از سال سوم میوه می دهد. انار با ارتفاع  5 مترو عرض 3 متر رشد می کنند،هرس  آن در اواخر پاییز یا زمستان آنها را به اندازه مناسب برای برداشت میوه آماده می کند.

هرس درخت انار

نحوه هرس درختان انار

در مورد هرس درختان انار ابتدا شاخه های شلاقی و ضعیف ببرید و شاخه اصلی را نگه دارید تا با  جریان هوا و نفوذ نور بیشتر به داخل آن، میوه با کیفیت تولید  شود. همچنین می توانید ارتفاع درخت را کم کنید تا برداشت راحت تر انجام شود. بعد هرس درخت را با کود مناسب و ارگانیک تغذیه کنید و در آخر از لایه مالچ برای رشد بهتر استفاده شود.

چه زمانی درختان انار را هرس کنیم

انار میوه ای پاییزی و زمستانی است که اولین گونه آن ماه شهریو برداشت می شود. درخت انار را می توانید بعد برداشت آن هرس کنید ولی بهتر است در زمستان که در خواب است این کار انجام شود. با این حال، در اواخر زمستان یک هرس سبک تا متوسط را انجام دهید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

هرس درختان بالغ انار

درختان بالغ انار را باید یک بار در سال  هرس کنید،  رشدهای سبک و شاخه های متقاطع را ببرید،   این کار باعث می شود که مواد مغذی بدون آسیب رساندن به محصول آینده به شاخه های میوه منتقل شوند.

نکات لازم برای هرس درختان انار

هنگام هرس درخت انار،  از قیچی تمیز و تیز استفاده کنید و رش های منظمی بزنید. اگر  درختان  آلوده  به باکتری یا قارچ باشند، در زمان هرس با محلول سفید کننده و آب قیچی را ضدعفونی کنید. سپس تمام شاخه های بریده شده را بسوزانید تا شاخه بریده شده بیماری را به درخت منتقل نکند.

اشتراک گذاری