هرس درخت

چگونه درختان را هرس کنیم

آخرین مقالات

چگونه درختان را هرس کنیم

 هرس درختان  در زمستان باعث رشد زیاد آنان  می‌شود، در حالی که هرس درخت در تابستان رشد را کند می‌کند علت آن  مربوط به انرژی و توانایی که هر فصل درختان دارند. اگر  از بین بردن شاخه های اضافی درخت میوه در زمان مناسبی از سال انجام می‌شود و به پرورش دهندگان کمک می‌کند تا انرژی درختان میوه خود را مدیریت کنند.

زمان مناسب برای هرس درختان  در زمستان

در پاییز درختان میوه انرژی برگ‌های سبز خود را برای ذخیره‌سازی در زمستان به سیستم ریشه منتقل می‌کنند. هنگامی که انرژی  برگ‌ها کاهش می یابد، برگ‌ها زرد و قهوه‌ای می‌شوند و از درخت می‌افتند.هرس زمستانی مفید است، زیرا درخت خوابیده و بدون برگ، گل یا میوه است. شاخه های اضافی درختان میوه را در اوایل زمستان هرس کنید، زیرا درخت  زخم های حاصل از بریدگی هرس را در بهار التیام  می بخشد.

هرس درخت

درمورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

زمان مناسب برای هرس  شاخه های اضافی درخت در بهار

در بهار پس از باز شدن جوانه‌ها و ظاهر شدن گل‌ها و برگ‌ها درخت  هرس کنند. مزیت از بین بردن شاخه و برگ های زاید در این زمان این است که می‌توانید شاخه‌هایی را که در زمستان از بین رفته اند را  حذف کنید. این امر برای درختان حساس مثل  هلو یا زردآلو کاربرد دارد. بهار زمان مناسبی برای هرس درختان میوه بزرگ است.

زمان مناسب برای هرس درخت در تابستان

هرس تابستانی در کاهش اندازه درختان بزرگ کمک  می کند. درختانی مثل گیلاس را می توان هرس بهاره یا تابستانی انجام داد. با وجود اینکه حذف شاخه های زاید در اواخر زمستان یا اوایل بهار انجام می شود، اما  در تابستان هم می‌توانید هرس را انجام دهید. این زمان  برای هرس شاخه‌های جدید شکسته  یا بیماری  مناسب است.

 

نکات  مهم در زمان هرس  درختان

برای هرس حتما از قیچی تیز استفاده کنید. برای پیشگیری از بیماری، قیچی خود را به مدت 30 ثانیه در محلول ایزوپروپیل الکل قرار دهید. .شاخه های حذف شده را از اطراف درخت جمع‌آوری و دور بیندازید.

کلام آخر

همانطور که اشاره کردیم از بین بردن شاخه های اضافی بخشی ضروری از مراقبت از درختان است. اگر می‌خواهید درخت جوان یا تازه کاشته شده شما سریع‌تر رشد کند، می‌توانید در اواخر زمستان شاخه های اضافی را حذف کنید تا رشد قوی را تحریک کنید.

اشتراک گذاری