همه چیز دررابطه با گیاه نخود فرنگی وهیومیک اسید برای آن

تاثیرهیومیک اسید برای گیاه نخود-فرنگی

آخرین مقالات

تاثیرهیومیک اسید برای گیاه نخود فرنگی

نخود فرنگی در انواع خاک رشد خوبی دارد، به شرط آنکه زهکشی خوبی داشته باشند. بسته به محتوای خاک نیاز کوددهی آن تعیین می شود. برای خاکی که فاقد سطوح کافی پتاسیم یا فسفر باشد ، باید از کودهای متعادل سه بیست استفاده شود تا تمام مواد مغذی مورد نیاز آن تامین شود.

تاثیر  کوددهی نخود فرنگی با کودهای هیومیک اسید

برای کوددهی نخود فرنگی از کودهای ارگانیک مانند هیومیک اسید استفاده کنید. از کود دهی بیش از حد آن  خصوصا  با  کودهای شیمیایی یا غیر طبیعی د، خودداری کنید، چون امکان آسیب به گیاه وجود دارد. بهتر است در ابتدا مقدار کمی از هیومیک اسید استفاده کنید، بعد به تدریج کوددهی  را برای برداشت عالی افزایش دهید.

همه چیز دررابطه با گیاه نخود فرنگی وهیومیک اسید برای آن

 

فواید کود هیومیک اسید برای گیاه نخودفرنگی

 افزایش کیفیت بالای محصول

افزایش سریع باردهی آن

جلوگیری از تنش های محیطی در اوایل رشد

از بین بردن آفات  رایج آن

افزایش حاصلخیزی و بهبود ساختار خاک

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

 

نحوه کوددهی نخود فرنگی با کودهای هیومیک اسید

گیاهان نخود فرنگی را به دو روش با کودهای هیومیک اسید کوددهی کنید،  اولین بار  قبل از کاشت نخود باغی، مقداری کود را طبق دستورالعمل در لایه بالایی خاک  قرار دهید، این کار خاک را برای ریشه زدن بذر یا نهال آماده می کند. همچنین یک مقدار از کود را زمانی که ارتفاع نهال ها به چند سانت رسید اضافه کنید.

کشاورزان عزیز توجه داشته باشید کودهای طبیعی شوک باعث افزایش ماندگاری و کیفیت بهتر محصول می شود. همچنین این کودها به دلیل طبیعی بودن آسیبی مانند کودهای شیمیایی به محصولات شما وارد نخواهند کرد. کودهای هیومیک اسید به دلیل  نیتروژن کم و کربن مناسب باعث گلدهی بیشتر آن می شود.  شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره دج شده در همین صفحه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

اشتراک گذاری