پرورش و نگهداری گل قاشقی

پرورش و نگهداری گل قاشقی

آخرین مقالات

پرورش و نگهداری گل قاشقی

گل قاشقی بومی آمریکای شمالی و یک درختچه همیشه سبز با برگ های دندانه دار آبی تا سبز مایل به خاکستری می باشند.گل  قاشق صحرایی حدود 7 تا 10 سال سن دارد، این گیاهان در اواخر بهار یا اوایل تابستان گلدهی می کنند.

نور مناسب گل قاشقی

گل قاشقی در مکانی با نور کامل رشد می کند، حداقل باید روزانه شش ساعت  در معرض نور قرار گیرد.

چه نوع خاکی برای گل قاشقی مناسب است

برای رشد بهتر گل قاشقی را در خاک متخلخل و با زهکشی مناسب مانند لومی بکارید. همچنین خاک مناسب آن باید نمک پایینی داشته باشد، در خاک های اسیدی، خنثی و قلیایی خوبی رشد می کند.

نحوه آبیاری گل قاشقی

گل قاشقی تازه کاشته شده را باید مرتب آبیاری شود، اما در زمستان میزان آبیاری  را  هر دو تا چهار هفته یک بار انجام دهید. بهتر است  پایه گیاه را آبیاری کنید و از آبیاری در نزدیکی ساقه خودداری کنید، چون رطوبت بیش از حدباعث پوسیدگی ریشه می شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 پرورش و نگهداری گل قاشقی

کوددهی گل قاشقی

گل قاشقی را بعد کاشت کوددهی کنید. کود دادن به گیاه باعث نمی شود زودتر یا بیشتر گلدهی داشته باشد.  حداکثر هر بهار یک لایه کود کمپوست در اطراف پایه گیاه پخش کنید.

نحوه هرس گل قاشقی

گل قاشقی به هرس کمی نیاز دارد، چون رشد متوسطی دارد.  در پایان فصل گلدهی،  ساقه  های آن را جدا کرده و برگ‌های خشک یا زرد شده را  در پایه آن بریزید یا کوتاه کنید.  از آنجایی که لبه های برگ خاردار هستند، هنگام دست زدن به گیاه حتما از دستکش استفاده کنید.

آفات و بیماری های رایج گل قاشقی

رطوبت بیش از حد آنها  را مستعد ابتلا به بیماری های قارچی می کند. این گیاه نیاز به خاک با زهکشی خوبی  دارد. سطح رطوبت بالا نیز ممکن است باعث عفونت قارچی شود. پس بهتر است هوادهی و زهکشی آن مناسب باشد.

 

اشتراک گذاری