پیوند زدن درخت گردو

روش پیوند زدن درختان گردو

آخرین مقالات

روش پیوند زدن درختان گردو

 برای افزایش کیفیت محصول  و کارایی بالا در درختان میوه و آجیلی مانند گردو پیوند انجام می شود. پیوند درختان باید درست و صحیح انجام شود، چون در غیر این صورت کیفیت درخت کاهش می یابد. در این مقاله در مورد نحوه پیوند در درختان گردو آشنا می شوید.

بهترین زمان پیوند درختان گردو فروردین است.

بهترین زمان پیوند درختان گردو  اوایل فروردین است. چون در این زمان دمای هوا نه خیلی گرم  و نه خیلی سرد است.  بنابراین عمل پیوند به خوبی انجام می شود.

روش های مختلف پیوند درختان  گردو

پیوند گردو به روش اسکنه

بهترین زمان پیوند گردو به روش اسکنه اول بهار است. در این روش بر روی شاخه ها برش به صورت عمودی زده می شود، سپس داخل شکاف ها پیوندک هایی با طول تقریبی 10 سانتی متری قرار می گیرد. پیوندک کاملا داخل شکاف قرار می گیرد.

پیوند امگا

پایه و پیوندک باید به صورت حرف یونانی برش زده می شود. در این روش از ماشین پیوندزنی نیز استفاده می شود. نهال های پیوندی بعد از بیرون آورده شدن از خاک بایستی برای مدت 20 روز در خاک اره با دمای 25 درجه با مقدار رطوبت زیاد قرار بگیرند.

پیوند وصله ای درخت گردو

در پیوند وصله ای درخت گردو برش های  افقی و عمودی روی درخت زده می شود. ابتدا  دو برش به صورت عمودی بر ساقه گیاه زده  می شود، سپس دو برش افقی بر آن ایجاد می کنیم و پیوندها  را به هم متصل می کنیم. طول برشی پیوند باید 2.5 تا 3 سانتی متر باشد.

پیوند گردو به شکل T

برش پیوند در این پیوند به صورت T انجام می گیرد. برای این منظور ابتدا برش به صورت عمودی زده می شود. بعد از آن به اندازه یک سوم برش به صورت افقی زده می شود.  بعد پیوندک راداخل برش قرار دهید و روی آن را با چسب مخصوص بچسبانید.

در مورد کودهای سیلیکات پتاسیم بیشتر بدانیم 

پیوند زدن درخت گردو

عوامل تاثیر گذار برای بهبود پیوند گردو

رعایت اصول پیوند  بسیار اهمیت دارد. پیوند زدن درخت گردو زمانی می تواند پر بار باشد. موارد زیر برای پیوند اصولی و صحیح لازم است انجام شود.

  • پایه پیوند  باید  مناسب انتخاب نمایید.
  • پیوندک  با کیفیت و تازه باشد.
  • بهترین روش پیوند با توجه به مکانی که در آن قصد پیوند زدن دارید مهم است.
  • دما برای امر پیوند بسیار تاثیرگذار است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری