پیوند لیموترش

نحوه پیوند لیموترش

آخرین مقالات

نحوه پیوند لیموترش

لیمو ترش یک درخت نیمه گرمسیری مقاوم به سرما است .لیمو ترش از مرکباتی است که نیاز به کوددهی با کودهای ارگانیک و نانو دارد. این کودها باعث عملکرد و کیفیت مطلوب میوه می شود. در این مقاله در مورد نحوه پیوند لیمو ترش آشنا می شوید.

زمان مناسب پیوند درختان لیمو ترش

درختان لیمو کوچک و کاشته شده در گلدان هر 12 تا 24 ماه پیوند زده شوند.  پیوند شوند. در یک منطقه سردسیر یا با آب و هوای خنک درختان لیمو را  خود را در اواخر بهار یا تابستان پیوند می زنند  تا آسیب وارده به درخت به حداقل برسد و احتمال آسیب دیدن درخت در اثر یخ زدگی یا کاهش یابد. در مناطق گرمسیر  بهترین زمان برای پیوند درخت لیمو لیمو در اوایل بهار است.

روش پیوند درختان لیمو ترش

برای عمل پیوند لیموترش کافیست تا در اول کار  بر روی پوست درخت یک بریدگی ایجاد نمایید. بعد از آن جوانه مدنظر را در آن پیوند زنید و در پایان یک نوار پلاستیکی روی آن قرار دهید و  آن را محکم ببندید.

 پس از 6  تا 10 ماه بعد کاشت درخت را  پیوند بزنید. عمل پیوند زدن را زمانی انجام دهید که درخت  لیموترش برای برش دادن کاملا آمادگی دارد.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

فواید  پیوند درختان  لیموترش

  • تبدیل  واریته‌های کهنه به واریته‌های نو
  • تسریع بخشی به عمل میوه‌ دادن
  • مقاومت ریشه به شرایط نامساعد محیطی
  • استفاده  از پایه‌ای مقاوم برای ممانعت از صدمه رسیدن به ریشه
  • به کار گیری ریشه مقاوم در برابر هر گونه بیماری
  •  به کارگیری پایه‌های کوتاه

پیوند لیموترش

نحوه پیوند درختان لیمو ترش

ریشه های فشرده را به طور کامل شل کنید و ریشه های آسیب دیده یا بیش از حد بلند را با استفاده از قیچی هرس کوتاه کنید. گیاه لیمو را در مرکز حفره  قرار دهید، مطمئن شوید که ریشه ها به طور یکنواخت باز شده و گیاه صاف ایستاده است. حفره  را با خاک مخلوط پر کنید و به آرامی آن را به سمت پایین بکشید تا حفره های هوا خارج شوند.

سخن پایانی

در زمان پیوند درختان لیمو ترش  اطراف درخت را با استفاده از مالچ ارگانیک مانند خرده های چوب کمپوست مالچ  پاشی کنید. این مالچ ها با افزایش ساختار و تخلخل خاک می شود و مواد آلی خاک را افزایش می دهد.  توجه داشته باشید کوچکترین اشتباهی در مراحل کاشت، پرورش درختان و پیوند لیموترش می تواند صدمات  و آسیب های جبران ناپذیری را به آن وارد نماید و درخت را کاملا از بین ببرد.جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره