چالکود درخت گردو

چالکود درختان گردو

آخرین مقالات

چالکود درختان گردو

چالکود درخت گردو از روش های ساده که سبب می شود،  مقدار باروری در درختان گردو تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. چون درختان گردو به انرژی بالا برای تولیدات میوه احتیاج دارند. هر چقدر این انرژی از سال‌‌‌‌‌های ابتدایی در اختیار درختان قرار بگیرد ریشه ها رشد بهتری خواهند داشت.انجام دادن چالکود به علت ذخیره کردن مواد غذایی و فراهم ساختن کافی آن سبب می شود تا درختان بتوانند در شرایط سخت و دشوار به خوبی رشد کنند.

استفاده از  چالکود برای درختان گردو

استفاده از چالکود برای درختان گردونه تنها باعث می شود که میوه درخت دارای مواد مغذی کامل باشند بلکه برگ و چوب درخت مرغوب تر خواهند بود. درختان گردو دارای چوب بسیار مرغوب و با کیفیت هستند که در صنعت چوب می توانند بسیار پرکاربرد باشند. با توجه به کمبود مواد غذایی در اغلب نقاط ایران اجرای چالکود در باغ‌‌‌‌‌های گردو می تواند روشی مهم و تاثیر گذار برای آماده کردن ریشه درخت باشد. همچنین باعثمی شود با گرم شدن خاک  ریشه از آسیب‌‌‌‌‌های سرما در فصل زمستان در امان می ماند.چالکود درخت گردو

درمورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

نحوه  اجرای چالکود در باغات گردو

 در فواصل معینی از ریشه چاله را حفر کنید و درون چاله‌‌‌‌‌ها از کودهای  آلی استفاده کنید، بعد آن را کاملا بپوشانید.همچنین می توانید  چاله‌‌‌‌‌هایی  در یک سوم قسمت انتهایی درختان در محل سایه انداز  آن حفر نمایید و کودها را درون چال کود بریزید. بدین ترتیب ریشه‌‌‌‌‌های جوانی که در این قسمت وجود دارند از مواد مغذی به صورت کامل استفاده می کنند. اگر چاله ها را  به صورت دایره وار در اطراف سایه درخت حفر می کنید،  کودها را به صورت متعادلی پخش نمایید.

 

زمان مناسب چالکود برای درختان گردو

 

زمان مناسب چالکود پاییزی برای درختان گردو بعد از برداشت محصول است و تا وسط  آذر انجام می شود. همچنین برای چالکود   زمستانه لازم است وسط بهمن  ماه تا نیمه اسفند انجام شود، این موقع ریشه را برای جذب بهتر و رشد خوب درخت در فصل بهار آماده می کند.

فواید و مزیت‌‌‌‌‌های چالکود درخت گردو

تقویت درختان گردو پیشگیری از  خشکیدن سر شاخه‌‌‌‌‌ها

افزایش  ریشه درختان گردو (  ریشه‌‌‌‌‌های فرعی و اصلی )

اثر این روش در فصل بهار ظاهر می شود و باعث می گردد تا شادابی در درختان گردو به خوبی تامین شود. همچنین رشد برگ‌‌‌‌‌ها  درختان افزایش می یابد.

اشتراک گذاری