چگونه درخت انگور را پربار کنیم؟

چگونه درخت انگور را پربار کنیم؟

آخرین مقالات

چگونه درخت انگور را پربار کنیم؟

انگور از آن دسته درختانی است که برای پر بار کردن آن باید حسابی به خاک و شرایط آب دهی آن و همچنین تقویت آن از طریق استفاده از کود های مرغوب رسید. در این مقاله سعی داریم تا با نحوه افزایش باردهی درخت انگور با استفاده از نانو کود های شوک بپردازیم همچنین نقش چند نوع عنصر غذایی در افزایش باردهی درختان انگور را مورد بررسی قرار دهیم.

برای اینکه درخت انگور سریعتر به باردهی برسید و همچنین باردهی آن به شدت افزایش یابد نیاز به استفاده از عناصر ارگانیک خالص دارد.

کود شوک ده ایکس کود کاملی است که برای افزایش رشد رویشی و همچنین افزایش قطر تنه درخت انگور مورد استفاده قرار می گیرد. برای ورود به گلدهی باید از کود 121236 استفاده کرد.

از دیگر کود های مورد نیاز درخت انگور برای افزایش باردهی می توانیم از پتاس 60 درصد شوک استفاده کنیم. k60 نامی آشنا از برند معروف شوک برای افزایش و پر بار کردن درخت انگور است. تمامی کود ها سیستمیک هستند و از طریق ریشه و برگ قابل جذب اند. یعنی هم می توانیم کود های شوک را از طریق محلول پاشی و همچنین از طریق تزریقی یا همان آبیاری استفاده کنیم.

اصلی ترین عامل برای پر بار شدن درخت انگور استفاده از کود ها و عناصر تقویتی است و پس از آن تعویض یا تقویت خاک توسط کود اسید هیومیک شوک زیرا که هر عدد سطل 20 لیتری اسید هیومیک آمریکایی شوک برابر با 10 تن کود دامی است.

آخرین عامل پر بار شدن درخت انگور استفاده از ارقام پر بار ده و قوی است ولی این عامل به تنهایی باعث افزایش باردهی نمی شود و برنامه غذایی و البته نانو کود ها بهترین و موثر ترین عامل برای افزایش باردهی درختان انگور است، حتی گاهآ دیده شده تاثیر برنامه غذایی مناسب بر روی درختان انگور با رقم های خیلی ضعیف و کم بارده باعث افزایش چشمگیر باردهی شده است و همچنین به راحتی در رقابت با درختان ارقام پر بارده برنده شده اند.

چگونه درخت انگور را پربار کنیم؟

بهترین کود برای پر بار کردن سریع درخت انگور کود شوک ده ایکس می باشد.

چگونه با کود مناسب درخت انگور را پربار کنیم؟

همانطور که در بالا گفته شد کود شوک ده ایکس به صورت محلول پاشی و آبیاری بهترین کود برای پر بار کردن درختان انگور است.

برخی مواد مغذی برای پرباری درخت انگور

 کود نیتروژن

در میان مواد مغذی و عناصر مورد نیاز انگور ، نیتروژن در مقادیر نسبتاً زیادی برای قدرت  رشد و عملکرد خوب مورد نیاز است،  چون نقش مهمی در سنتز پروتئین ایفا می کند. از طرف دیگر، نیتروژن زیاد باعث رشد بیش از حد، تاخیر در رسیدگی ، افزایش حساسیت به بیماری در زمان برداشت و تولید  میوه های بی کیفیت می شود.

فسفر

فسفر در فتوسنتز نقش دارد، باعث توسعه ریشه می شود و  بر گلدهی تأثیر می گذارد. به طور کلی، خاک دارای سطوح کافی فسفر است مگر اینکه pH پایینی وجود داشته باشد.

پتاسیم

پتاسیم  بر رشد و رسیدگی  و مقاومت آن در برابر  آفات نیز  تأثیر می گذارد.

چگونه درخت انگور را پربار کنیم؟

کلسیم

کلسیم مهمترین عناصر  در میان مواد مغذی انگور  است، باعث  استحکام دیواره سلولی و در نتیجه ماندگاری انگور را افزایش می دهد و به طور غیرمستقیم بر بیماری ها و حساسیت به آفات  تأثیر می گذارد.

گوگرد

گوگرد برای اسیدهای آمینه و سنتز پروتئین مهم است. به تشکیل کلروفیل کمک می کند، رشد ریشه را تقویت و به تشکیل دانه های انگور  کمک می کند. همچنین باعث مقاومت به سرما در انگور  می شود.

اشتراک گذاری